Експеримент на "24 часа": Камъни по шосето, скокче и скрити знаци по пътя за Своге (Видео)
Невидими ограничения, храсти по трасето, стеснения, липса на грапавина на асфалта и лош вираж чакат пътуващите по Искърското дефиле
Закрити от храсти знаци, камъни по пътя, бурени, навлизащи в шосето, скокче и изкривени мантинели. Това са само част от проблемите по отсечката София - Своге, на които се натъкна екип на “24 часа” в петък сутринта. Именно там на 25 август в автобусна катастрофа загинаха 17 души, а 20 бяха ранени.
По този път всеки ден само от Своге потеглят и се връщат 3600 коли. В петък и неделя вечерта потокът е огромен, тъй като движението по магистралите и първокласните пътища е забранено за тировете.
Пътуването ни
започна в 7 ч
сутринта
и бе заснето
на видео,
което е качено на сайта на “24 часа”. Още на излизане от Нови Искър на завоите ни посрещат храсти, които навлизат в шосето, а от тях не се вижда в какво състояние е мантинелата. Едва 3 километра по-късно към предпазната ограда видимост има, но самата тя е претърпяла “близка среща от третия вид” и стои неоправена. Според местни мантинелата седи така от 3 г.
Точно на влизане в община Своге и на самата граница със с. Владо Тричково, където има и табела,
колата ни
подскача
с над 40 см,
въпреки че караме с ограничението от 50 км/ч. Оказва се, че там има скокче, което се е получило при ремонт на пътя преди 5 години. От община Своге дори са сигнализирали многократно на АПИ за проблема, но шосето останало непоправено. Едва след като екипът ни премина оттам и бе видян да заснема сцена като от филма “Бързи и яростни”, пристигнаха работници, които започнаха замервания, за да оправят трасето.
След две навлизания в насрещното, за да избегнем храсти, които влизат в пътя на завои, опитваме от собственото си лекарство -
разминаваме
се на косъм с
автомобил,
каращ в нашата
лента
Бързо разбираме защо - в неговата половина има паднали скали, някои от които с големината на високо куче. Струпали са се на огромна купчина, а дори няма предпазна мрежа, която да ги държи.
След още два преодолени завоя въпреки храстите по тях вече сме и нарушители. Причината - макар да караме с ограничението от 50 км, се оказва, че сме пропуснали знак, който се е скрил в храстите с умения, на които и Батман би завидял. Всъщност табелата се бе маскирала толкова успешно, че я забелязахме на връщане, но все още не знаем какво точно е било изобразено на нея. От формата и червената рамка в огледалото обаче съдим, че е бил забранителен знак.
Няколко минути по-късно решаваме да спазим знак стоп, който не е за нас. Всъщност сме принудени да го направим, тъй като табелата е насочена към нас. Едва при спирането на автомобил, идващ от водещия нагоре път, разбираме, че знакът е за него, но с времето се е завъртял така, че всички шофьори да смятат, че е за тях.
След 2 минути се разминаваме на косъм със сблъсък с мантинелата. В сумрака на петъчната сутрин в последния момент виждаме, че пътят се стеснява.
Знак липсва, а кръгла дупка в земята показва, че някога го е имало, но вероятно е попаднал в пункт за старо желязо.
На остър завой около Искъра пък попадаме на мантинела, която е била смазана от катастрофа.
На подобна гледка се натъкваме и едва 2 км нататък. По асфалта още се виждат чарковете от бронята на черния автомобил, който се е сблъскал с нея.
По пътя се
търкалят
и крепежни
елементи
от заграждението като болтове и 3 гайки.
Поредните храсти ни принуждават да навлезем в насрещното още 3 пъти, но вече сме едва на 4 км от Своге. Надеждите ни, че това са последните проблеми по пътя, се оказват напразни. Отново попадаме на камъни, които заобикаляме.
Вече виждайки табелата за града, караме с 50 км/ч, когато съзираме знак, че изпреварването е забранено. Точно под него обаче пропускаме, че има табела, ограничаваща скоростта ни до 30 км/ч. Тя е скрита зад 4 слоя храсти. При спирането ни за снимка там към нас се приближава местен жител.
“Нарушихте го, нали? - пита ни човекът. И продължава: - Абсолютно безсмислено е знакът за забранено изпреварване да е отгоре, тъй като това се вижда и от маркировката. Трябваше ограничението да е над него”, категоричен е човекът. По думите му, ако никой не поддържа храстите, същата съдба очаква и най-новия знак за ограничение на скоростта на 30 км/ч. Той е точно преди завоя с катастрофата, погубила 17 души.
Още със слизането ни от автомобила усещаме друг проблем - самия асфалт. Естествената му грапавина и релеф отсъстват и
той е гладък
като стъкло
Липсват отводнителни шахти, а експериментът ни с бутилка вода показва, че виражът не е доизпипан и вместо да се оттича отстрани, течността всъщност се стича там, където я изсипваме - в средата на пътя. Самата мантинела пък е изнесена директно до пътя и скъсява завоя на смъртта. Затова и пътят ни посреща с надпис на него - “До кога”, са изписували със спрей местните.
Оказва се, че имат късмет - в петък следователи вземат проби от асфалта и затварят за 8 часа пътя. Целта им е ремонтът да започне по-рано. Още в петък следобед първите ремонтни дейности започнаха. Местните се надяват, че този път ще има и поддръжка.
Най-четени
-
Секретно Как се обтегнаха отношенията на Лили Иванова и Йорданка Христова
В Чили вземат Лили Иванова за рускиня и я освиркват, но след това я награждават Първият й успех в зала "Универсиада" дава възможност на Лили Иванова за изяви в страната със свой оркестър
-
Секретно 3-те фатални грешки на Георги Димитров
Критикува зверствата на Червената армия у нас, но бързо подвива опашка Сталин има сериозни мотиви да елиминира Георги Димитров - смята историкът Лъчезар Стоянов
-
Коментар №1 на седмицата: От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала
От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала. Тя е архитектурно копие на някогашната сграда на цирка в София. Построена е като дарение от България през 1966 г
-
Компроматите през 90-те - "партийната книжка" на Софиянски. Днес се борави с милиарди, болонки, контрабанда
През 90-те години върхът на предизборните компроматни битки беше "партийната книжка" на Стефан Софиянски. Днес вече се борави от една страна с милиарди лева/евро, но от друга с луксозни часовници
-
Галерия “Спасители на плажа” се завръща 25 години след края си
Продължението е поверено на шоурънъра Лара Олсен, а изпълнителни продуценти сa отново създателите му Бърк, Шварц и Бонан Актьорският състав все още се пази в тайна "Дръзки герои