Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Рухналият виадукт в Генуа СНИМКА: Ройтерс
Рухналият виадукт в Генуа СНИМКА: Ройтерс

Над 300 виадукти, мостове и тунели в Италия са опасни, колкото рухналия мост „Моранди” в Генуа, пише римският в.”Република”. Той цитира италиански инженер, експерт по поддръжка на инфраструктурата в Италия.

Според него това е минимален брой, като се има предвид, че на Ботуша има общо 45 000 структури от подобен тип. Ако обаче не бъдат „лекувани”навреме, рисковите мостове могат потенциално да рухнат.

70 на сто от 15-те хиляди моста и тунели по пътищата на Ботуша са на възраст над 40 г. Когато са били проектирани навремето, те са били замислени за много по-различен и по-малко интензивен транспорт, който не е включвал толкова много тирове и камиони по магистралите.

По тази причина много от мостовете, изградени по-рано, имат много по-кратък живот, отколкото преди.

Според в.”Кориере дела сера” пък в Италия са рискови 60 на сто от виадуктите от армиран бетон на над 50 г.

Само за последните 5 г. има пет рухнали мостове по пътищата в Италия. Сред тях е и надлезът на шосето Милано-Леко, който през октомври 2016 г. се срути при преминаването на български тир със 108 тона товар. Тогава загина един италианец.

Мостовете от армиран бетон имат живот от 50 г., твърдят експертите. Разходите за поддръжката им са по-високи от тези за разрушаването и изграждането на нови, казва Антонио Окюци, директор на Института за строителни технологии.