Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Дъждовно или не, хубавото лято върви с хубава книга. Избрахме някои от най-актуалните заглавия дали за плажа или за да се сгушите на дивана, докато навън вали.

„Книга за лятото“, Мишел Гейбъл

Величествената къща на скалата е дом на лятото. „Клиф Хаус“ събира семейство Йънг за сто дни всяка година. Деветдесет и девет години поред. Най-ярките спомени от тях се пазят в избелелите страници на албума за гости, наречен просто „Книга за лятото“. Мишел Гейбъл разгръща страниците на старата книга и ни отвежда в свят, в който лятото не е просто сезон, а състояние на духа.

„Едно лято в Италия“, Пип Уилямс

Пип и Шанън винаги са мечтали да напуснат работа и да си направят своя собствена ферма. Искат бавен, спокоен живот в хармония с природата, да отглеждат сами храната си и да прекарват време с хората, които обичат. Затова и правят това, което за някои звучи като лудост – напускат работа, взимат децата си и отиват да търсят добрия живот в Италия. Очаква ги работа във ферми в Тоскана, Калабрия, Пиемонт, като пътем намират време и да се насладят на Рим, Амалфи, Лука, Венеция… едно семейство, което открива тайните на италианския начин на живот – които се крият и в достойния труд, и в сладката почивка. Ще открият много нови приятели, ще направят преоценка на своите мечти… и ще разберат как да ги осъществят.

„Лято по френски“, София Наш

Кейт Хамилтън се завръща в къщата от своето детство след дълги години, прекарани в Америка. Тя е известен психотерапевт и знае как да насочи пациентите в правилната посока, но не е в състояние да вкара в ред собствения си живот. Разведена, с дъщеря, която дори не ѝ говори, Кейт смята, че животът ѝ е пълен провал. Когато се завръща във Франция, за да реши въпроса с наследството, не го прави, за да избяга от миналото, а просто за да смени обстановката и да се погрижи за дядо си. Или поне така си внушава. Не е подготвена обаче за проблемите, които я чакат там. По молба на дядо си се съгласява да помогне на семеен приятел, който страда от посттравматичен стрес. Майор Едуард Соумс обаче се оказва труден пациент и нейно огледало – за да го измъкне от черупката му, трябва да свали собствените си маски. Лесно е да даваш съвети другиму, трудно е обаче да се изправиш срещу собствените си демони. Ще успее ли Кейт да развали проклятието, надвиснало над къщата и над живота ѝ? Има ли изкупление за допуснатите грешки и надежда за ново начало?

„Второ лято“, Кристина Касар Скалия

Рим, 1982 г. - Леа е на 47 години – красива, елегантна и уравновесена, най-стабилният човек, когото Клаудия познава. Поне така си мисли по-младата ѝ приятелка, преди неочакваната среща с един непознат да я извади от равновесие пред очите ѝ. Мъжът е красив и галантен, но какво общо може да има между него и Леа, което така да я разтърси? Може би животът на приятелката ѝ не е чак толкова предсказуем, колкото изглежда. Понякога миналото ни застига, когато най-малко очакваме.

Капри, 1962 г. - Леа и Олга са приятелки от детинство и сега с удоволствие прекарват почивката си на остров Капри като част от безгрижна компания летовници. Лекомисленият съпруг на Леа – Джани – ще се присъедини към тях по-късно. Междувременно приятелките се радват на красивия остров, на синьото море, на хубавото време и... на присъствието на един много специален мъж. Джулио, братовчедът на Олга, е всичко, което Джани не е – умен, стабилен, решителен и успял мъж, който знае как да получи всичко, което пожелае. Леа е запленена, а той никак не я улеснява с явното си обожание. Но това са 60-те години – нравите в Италия са консервативни, а разводът - забранен, дори наказуем. Има ли шанс любовта, когато са замесени толкова условности и препятствия? Може би самото Провидение трябва да се намеси, за да разбърка картите и да изравни шансовете.

„Басейнът“, Либи Пейдж

Кейт е на двайсет и шест, но за разлика от повечето си познати, е напуснала родния Бристол и се е установила в Лондон, където пише кратки обяви за малък вестник. За няколко години в столицата обаче така и не е създала истински приятелства и дните ѝ са белязани от самота и борба с депресията. Всичко се променя, когато най-сетне й възлагат да отрази истинска история. Местният плувен басейн е застрашен от затваряне и прохождащата журналистка трябва да проследи развитието на случая.

На осемдесет и шест Розмари е жизнена, духовита и се наслаждава на всеки нов ден. Вече седем десетилетия утрото ѝ започва с плуване в открития басейн „Брокуел” – мястото, където се е влюбила за пръв и последен път, където е намерила многобройни приятели и е преодоляла всевъзможни трудности. Сега, когато плувната база може да затвори врати завинаги, възрастната жена трябва да потърси в себе си силата и куража да я защити. На помощ изненадващо се притичва младо момиче, което моли Розмари за интервю… Сближаването на двете жени променя из основи както техния живот, така и този на съседите и приятелите им от квартала. Защото басейнът е биещото сърце на общността и заслужава да бъде подкрепен от плувците си.

„Всичките наши тела“, Георги Господинов

„Като деца се надпреварвахме кой ще издържи повече под вода без въздух. Потапяш главата си, при липса на море – в цинкова кофа, бучене в ушите, клаустрофобия в гръдния кош, не дишаш половин минута, минута, някои минута и половина, горе-долу колкото трае една кратка история, и бързо вдигаш глава, връщаш се в живота. Първото вдишване е рязко и припомнящо. Нещо такова трябва да е с кратките истории. Няма да се удавиш, но след всяко потапяне вдишваш като за първи път.”, Георги Господинов

„Не толкова кратка история на самолета“, Захари Карабашлиев

„Сборникът „Кратка история на самолета“ беше публикуван за пръв път преди 9 години и оттогава претърпя 9 преиздания. Когато обаче за пореден път тиражът му се изчерпи и се наложи да бъде допечатан, реших да добавя и някои помалко известни разкази, излизали другаде, а също и няколко есета, непубликувани досега в книга.

Ще се радвам, читателю, ако някъде с моите редове сполучвам от време на време да извикам твоите собствени спомени. Навярно позатиснати от времето и живота, но все пак там някъде, между страниците на ежедневието ти, хербаризирани и крехки, твоите лични кратки (или не толкова) истории на каквото и да е чакат да ги разгърнеш отново. Или поне да си припомниш, че ги е имало и точно ти си бил някога главният герой в тях. Приятно четене!“, Захари Карабашлиев

„Истината за Ким Филби“, Петя Минкова

Тази документална книга е резултат от 4-годишно проучване на нови разсекретени и неизвестни досега документи в Британския архив за дейността на Шпионина на ХХ век Ким Филби. Тези материали заедно със спомените на неговите ученици и съпругата му, интервюирани специално за книгата, както и разказите на хора, които са го познавали, разкриват един абсолютно непознат Филби. Човек, нямащ нищо общо с този, който е искал да си мислим, че е. Вероятно защото кредото му е, че врагът не бива да се улеснява, като му се подава дори и минимум информация. Задълбоченото проучване на новите документи и разказите от първо лице на хора, които добре са го познавали, се оказаха надежден ключ към сложния пъзел „Филби.“ Сякаш този човек-загадка през тях ни подава определени жокери с надеждата да бъде повдигната завесата и да разберем за какво всъщност се е борил. Наистина ли е бил лоялен към Москва, или само е играел ролята на такъв, за да манипулира по-лесно Кремъл и КГБ?

Защо толкова години е предан към съветското разузнаване, когато знае, че то ликвидира един след друг ръководителите му? Което де факто го предава и с това прекратява кариерата му. Дали това не осуетява издигането му за шеф на МИ6? Защо Филби се е правел на лоялен към Москва, съсипала по брутален начин комунистическата идея, в която той искрено вярвал? Защо той, приятелят му Виктор Ротшилд и Групата около тях са манипулирали едновременно всички водещи политици в Европа и САЩ и разузнаванията им – от Хитлер и Сталин до Чърчил, Рузвелт, Труман и цяла поредица британски премиери и министри?

„Mamma Mia! Филмът. AББA: Продължението“, Георги Тошев

Всеки друг музикант, напуснал сцената преди десетилетия, можеше да мине незабелязано, особено днес в ерата на музикалното свръхпредлагане. Но не и групата, продала легално 400 милиона албума и произвела 19 хита, оглавили световните класации в продължение на 10 години. Група, която успя да превърне първите букви на малките си имена в световен бранд. Няма значение дали светът обича или не тяхната музика, но знае кои са АББА.

През 1999 г. АББА отказва 1 милиард долара, за да се събере за нов албум и 100 концерта. Агнета, Бьорн, Бени и Фрида се разделят неофициално в края на 1982 година. Последното им съвместно официално появяване като група е на 11 декември същата година в „Късното шоу“ на Би Би Си. Дават кратко интервю, шегуват се помежду си и изпълняват два свои хита, следва обща усмивка за пред камерата и край. Не се сбогуват с публиката си. Няма и официално изявление за раздяла. Няколко години АББА подхранва любопитството на феновете, че може би ще се върнат в звукозаписното студио за нов албум. Това не се случва до 2018-а, когато решават да запишат само две песни.

„Тази вечер нищо не е случайно“, Палми Ранчев

„Палми Ранчев въвежда читателя в света на аутсайдерите на едно общество, в което, като наследство от комунистическата диктатура, властват садизъм, цинизъм, алчност и жажда за власт, като разликата между агонизиращия стар и набиращия сила нов елит е трудно различима.“, Гиорги Далос, член на международното жури

„Гласът на тишината“, Иван Теофилов

„Тази книга е съставена от вариации на тема минало, памет, съдба. Обособени в спомени и творчески размисли. В желанието си да синтезирам отчасти преживяното, да осветя донякъде неговата истина. С възрастта човек натрупва все повече минало, на което впрочем всички сме подвластни. А моето минало беше твърде екстремно, в което хората на изкуството (свестните хора) бяха мислещата, чувстващата жертва на политическия терор. И тези късове тук са от това битие, свързани с личности, събития, факти, провокирали ме да ги напиша.“

„Дом“, Камелия Кучер

Камелия Кучер издава своя дебютен роман „Дом“ след години пътуване по света, преди окончателно да се завърне в България заедно със семейството си. Живяла в Русия, Испания, Швейцария и Франция, Камелия Кучер завършва образованието си в Женева.

Париж, 2016 г. - Франсоа Бернард е уважаван преподавател в Сорбоната и литературен критик. Той разказва една история, която започва, когато е бил на 13 години.

Марсилия, 1967 г. - Франсоа расте без обич и подкрепа от отчуждените си родители. И го приема за нормално. До деня, в който семейството на най-добрия му приятел Джейкъб го кани на вечеря. Сравнението между уюта и топлината в тяхната къща и студенината и пустотата в неговия дом е болезнено. В тежката и драматична за него нощ Франсоа среща младата и красива алжирка Фатима. И това белязва живота му завинаги. Благодарение на нея той тръгва по пътя на съзряването. Път, който ще го отведе в Париж, но и много по-далеч – към любовта, прошката и осъзнаване смисъла на живота.

„Бразилски храст“, Велина Минкова

„Бразилски храст“ е какофония от дълги и кратки разкази, в които абсурдно, но безпроблемно съжителстват плъхове, лели, златни рибки, буржоа бохеми и хамали, Созопол, парижкият май 1968-а, любов, възмездия и какво ли още не. Една деликатна иронична игра на двусмислието. „Хроники на градското момиче, разказващо с еднаква лекота и за Париж, и за Лондон, и за Лос Анджелис, и за любимата си София. Една от малкото ведри книги, зачената в смутните времена на българския преход, „Бразилски храст“ очарова с привидната си невинност и свежото си чувство за хумор.“, Алек Попов

„К като всичко“, Яна Букова

„К като всичко“ съдържа девет разказа, обединени около темите за избора, клишето в литературата и в житейската ситуация, и мъчителната недостатъчност на информация, която действителността предоставя, за да бъде осмислена. Построени като свободни асоциативни игри с жанрове, тематики и стилистики – будисткият коан, класическото руско повествование, криминалната интрига, кафкианският сюжет, южноамериканският сериал – всеки от разказите представлява вид разследване, издирване на следи и причинн-оследствени връзки, което героят е принуден да извърши, опитвайки се да „разчете“ събитията в живота си. Сред тях и един „black mirror“ коледен разказ, както и историята за група мутри, списващи вестник, която, ако и замисляна като сюрреалистична, се оказва с времето чиста проба реализъм.

„Книжарката от Площада на билките“, Ерик дьо Кермел

Натали – парижанка, учителка по литература, и съпругът ѝ Натан, който е архитект, решават да напуснат столицата и да започнат нов етап от живота си. Двамата се преместват в малък провансалски град на изкуството. Натали се посвещава на любими занимания, докато не вижда малка табела със сини букви: „Продава се“, окачена на фасадата на книжарницата на Площада на билките. Това променя всичко. Чувствителна и интелигентна, щедра и съпричастна, Натали се свързва емоционално с хората, които прекрачват прага на книжарницата ѝ. С мъдрост и такт тя показва пътя на слепеца, подкрепя падналия духом, дарява обич и любов, учи на прошка, подхранва копнежите за свобода, разчита мълчаливите послания, лекува душевните рани.

"Кафе под липите", Джоан Венг

Берлин, 1925-а. - Войната е свършила само преди няколко години, но метрополията на бившия Райх не създава усещането за победена държава. По булевардите препускат скъпи коли, театрите поставят пиеса след пиеса на нови драматурзи пред препълнени зали, киностудията „Уфа“ бълва нови филми и нови, нерядко световни, звезди, в политическите кабарета се надпреварват млади писатели в новия литературен жанр, галериите не сварват да представят новите скандални творци, в задимените кафенета и ресторанти звучи бясно новата музика, дошла отвъд океана. Всичко е ново, всичко свети, всичко трепти. Епоха на културен възход, епоха и на еманципиране от старите представи за изкуството и живота. И в центъра на този задъхан град стои той, култовият булевард „Под липите“ със своите безброй места за кратка отмора на творци и меценати, и буржоа и аристократи, на застаряващи богати дами и млади, освободени от предразсъдъци жени. И с известното на всички берлинчани „Кафе под липите“. Един ден от един малък град на гарата на този кипящ от живот град пристига млада жена. Със себе си тя носи своята пишеща машина и своя талант...

„И аз съм Рейчъл“, Кас Хънтър

Рейчъл и Ейдън вярват, че любовта им ще е вечна. Тя е брилянтен учен, посветен на развитието на изкуствения интелект. Той все още е влюбен в нея както в началото на брака им и би направил всичко за щастието на съпругата си и на дъщеря им Клоуи. Когато Рейчъл внезапно загива, животът на семейството се променя драстично... Рейчъл вече я няма, но им е завещала проекта на своя живот – Ай Рейчъл - подарък, който те са принудени да приемат в дома си... Ай Рейчъл е точно копие на Рейчъл. Има нейното лице, височина и фигура, говори като нея, има нейните изражения. Може да направи любимия сос на Клоуи и да я изслуша. Може да прегърне Ейдън, когато плаче. Може да се шегува и да бъде по човешки топла. Но не е Рейчъл... Нестандартна и емоционална история за семейството, за любовта и загубата. И за моралните дилеми на утрешния ден, когато андроиди, неразличими от хората, ще живеят с нас и ще ни надминават по интелект и съвършенство!

„Имението с ягодите“, Лорън Дентън

Сара наследява Имението с ягодите след смъртта на баба си Мегс и се заема да изпълни нейното желание: да върне блясъка на къщата. Временно изоставя проспериращия си бизнес в Ню Орлиънс и се връща на мястото, което все още чувства като свой дом. Намира най-подходящия човек за реставрацията – мъж с топли очи и мека усмивка... Когато открива кутия с черно-бяла снимка, дървена къщичка, диамантен пръстен, а по-късно и загадъчен надпис „Ти държиш ключа към сърцето ми“, тя решава да остане по-дълго от предвиденото. Изненадана и любопитна, с помощта на приятелите на Мегс, обитаващи къщата, Сара разкрива неизвестни факти от живота на баба си. Младата жена подрежда пъзела на вълнуваща история за любовта, за смелостта да следваш пътя си, за тайните в своето семейство и за удивителната съдбата на една силна жена. Сара разбира, че всеки човек има в живота си моменти, когато е изправен пред съдбоносен избор. Мегс е направила своя! А какъв ще бъде изборът на Сара?

„Марлене“, Хани Мюнцер

Това е вълнуващата история на младата актриса от бестселъра на Хани Мюнцер „Жило и мед“. Марлене наближава деветдесетте. В годините след войната не едно и две издателства са се домогвали до нейните спомени, спомените на една жена, минала през ада и през рая. Да извади всичко от мрака, да се изправи отново пред призраците и демоните на своето минало? Дали да си го причини? Но това би означавало и да преживее наново хубавите мигове. Да срещне пак прекрасните хора, кръстосали съдбата си с нейната, хора, съхранили в себе си човешкото дори пред смъртта. И най-сетне да срещне отново голямата си любов от войната, любов толкова дълбока и всепоглъщаща, изпълваща я до днес. И в края на дните си Марлене тръгва по обратния път на своя невероятен живот...

„Полунощ в книжарница „Блестящи идеи”, Матю Дж. Съливан

Kнижарница „Блестящи идеи” се помещава в бивша фабрика за електрически крушки и е място за срещи на чудати книжари и още по-чудати клиенти, които бягат от мрачните си тайни сред книгите.

Един ден всички са разтърсени, защото Джоуи – най-младият и мълчалив посетител, се самоубива посред нощ именно в „Блестящи идеи”. Изненадващо Лидия – любимата му книжарка, наследява скромните притежания на младежа – книги, обезобразени по обезпокоителен и необясним начин. Дали Джоуи е закодирал тайни послания в тях и защо? Стъпка по стъпка Лидия започва да навлиза не само в най-тъмните кътчета от живота на момчето, но и да си задава въпроси за своето собствено минало. Въпроси, чиито отговoри водят все по-надолу в зловеща спирала от кървави кошмари...

Защо младежът е поискал точно Лидия да получи необичайното му наследство? И как така в нощта на смъртта си е носел снимка от десетия рожден ден на книжарката – един от последните щастливи дни, преди животът й да потъне в кръв и отчаяние?

„Женитe, които купуват цветя“, Ванеса Монфорт

В един малък квартал в центъра на Мадрид пет жени купуват цветя. В началото никоя не го прави за себе си – едната ги купува за любовника си, другата – за офиса си, третата – за да ги рисува, четвъртата – за клиентките си, последната – за мъртвия си любим. Последната съм аз и това е моята история...

Така започва разказът на Марина, главната героиня на романа. Разказ за пет жени на кръстопът по отношение на работата си, любовните отношения, семейството... Те се срещат в „Градината на ангела”, прекрасен цветарски магазин, истински оазис в сърцето на града, на чиято врата има табела: „Не преставай да мечтаеш”. Между тях и Оливия, ексцентричната възрастна собственичка на цветарницата, се заражда истинско приятелство, което в крайна сметка ги стимулира да се осмелят да променят посоката на живота си.

Забавен, изпъстрен с хумор, романтичен и затрогващ. Насищащ сетивата с багрите и уханията на цветята в магазина, с пъстротата на летните рокли, с вкуса на бялото вино и колоритната атмосфера на Мадрид. Един свеж, кипящ от живот роман, в чийто център е съвременната жена с нейните мечти и жажда за щастие.

„Седемте сестри. Историята на Кики“, Лусинда Райли

Кики Д’Аплиез винаги се е чувствала като изгнаник. Но след смъртта на баща си – милионерът, Татко Солт, който е осиновил още шест момиче от цялото земно кълбо – тя се чувства по-самотна от всякога. Нямайки какво да губи, Кики се впуска в разплитането на тайната за собствения си произход. Единствените следи, с които тя разполага са черно-бели фотографии и името на жена, която някога е прекосила земята от Шотландия до Австралия и се е превърнала в един от първите заселници на континента.

Сто години по-рано, Кити Макбрайд, дъщеря на свещеник, изоставя консервативното си възпитание, за да стане спътник на заможна дама, пътуваща от Единбург до Аделаида. Билетът за новата земя й носи приключението, за което винаги е мечтала и... любов, каквато никога не си е представяла, че ще изживее.

Когато Кики стига до горещите и прашни равнини в центъра на Австралия, нещо дълбоко в нея реагира на древната култура на аборигените и душата й се пробужда отново. Колкото повече се доближава до истината за своя произход, толкова повече Кики усеща, че този континент може да й предложи нещо, за което винаги е мечтала – чувството за принадлежност. „Историята на Кики” е четвъртият завладяващ роман от поредицата „Седемте сестри” на Лусинда Райли.

„За благодарността като изгубено умение“, Алегзандър Маккол Смит

Дори през спокойните летни вечери в Единбург се явяват немалко неща, които нарушават етичните принципи на Изабел Далхаузи и ѝ създават грижи. Подлият ѝ съперник, професор Дъв, продължава с подмолните си опити да ѝ отнеме ръководното място в управляваното от нея списание. Появява се и един отдавнашен враг – безсърдечната, а може би и направо зла Минти Ахтърлоуни, която сега обаче търси помощ от Изабел.

Как трябва да постъпи Изабел, която толкова държи на своите морални принципи? Дилемата се усложнява от слуховете, че Минти отново е нарушила професионалната етика. Но само добрите хора ли заслужават да им се помогне? Племенницата на Изабел отново има неподходящ мъж край себе си, но редно ли е Изабел да му се присмива? В постоянните си морални дилеми Изабел се уповава на любовта и непрестанно се убеждава в цената на добротата и на изгубеното умение да проявяваме благодарност.

 „Единствената история“, Джулиан Барнс

Деветнайсетгодишният студент Пол се връща у дома за лятната ваканция и в тенис клуба среща Сюзан, самоуверена и духовита омъжена жена на четирийсет и осем. Скоро тя и Пол стават любовници и той е горд, че връзката им е бунт срещу закостенелите нрави. Двамата избягват в Лондон и остават заедно години след като всичко, за което са мечтали, се е разпаднало.

„Морски обреди“, Уилям Голдинг

В последния роман от автора на класиката „Повелителят на мухите” срамът е смъртоносна сила. В ранните години на XIX век младият британски аристократ Едмънд Талбът отпътува за Новия свят на Австралия на борда на презокеански кораб заедно със стотици други пътници от всякаква класа и произход, събрани заедно от желанието за нова служба или нов живот. За да разведрява своя кръстник обратно в Англия, Едмънд води дневник по време на дългото пътуване.

Пъстрото общество, сблъсъците на различните класи, дребнавите свади, нарастващото напрежение той описва с ирония и известно високомерие. Преминаването от прегръдката на цивилизацията в обятията на Нептун би било тихо и незабележимо, ако един пътник, досадният свещеник Коли, не привлича враждебността на моряците, подтикната от агресивното отношение на капитана. В мрачното усамотение на корабния търбух се случва нещо – нещо, което доказва, че срамът се оказва по-смъртоносна сила и от океана.

„Отвъд Зимата“, Исабел Алиенде

С „Отвъд зимата“, великолепно написан многопластов роман, бележитата писателка за пореден път непоклатимо отстоява водещото си място сред майсторите на съвременната латиноамериканска литература.

Изненадваща снежна буря, сковала Бруклин в мразовит капан, сплита три съдби в необикновено приключение, благодарение на което героите успяват да излекуват дълбоки рани от преживени болки, да се отърсят от смазващия товар на страшни спомени и пречистени да продължат с надежда напред. Заплитайки интригуваща криминална история, Исабел Алиенде с проникновение проследява живота на множество персонажи и с присъщата си човечност и виртуозно владеене на съспенса поднася вълнуващ разказ за многоликия съвременен свят. Той е белязан с мъки и страдания, с потресаваща бедност и с безнаказан терор, насилие и престъпност, но в него все пак си проправят път добротата и любовта, защото по думите на главната героиня „не земното притегляне, а спояващата сила на любовта държи света в равновесие“.

„Нощна смяна“, Стивън Кинг

Колекция от страховити разкази, които разкриват потресаващо подробна карта на тъмните кътчета, които се крият зад нашия рационален свят. Това е ужасът на обикновените хора и предмети, които се променят по странен начин – свят, в който нищо не е такова, каквото изглежда.

„4 3 2 1“, Пол Остър

„4 3 2 1 е голямата книга на живота ми. Чувствам, че цял живот съм чакал, за да напиша тази книга. Подготвях се за нея през всичките тези години“, твърди големият американски писател Пол Остър.

През март 1947 година в Нюарк, Ню Джързи, се ражда Арчибалд Исак Фъргюсън – единственото дете на Роуз и Станли Фъргюсън. Този един-единствен живот обаче поема по четири паралелни, но независими повествователни пътеки. Четирима Фъргюсън, създадени от един и същ генетичен материал, четири момчета, които са едно и също момче, водят четири едновременни и напълно различни съществувания.

Предизвикателства на съдбата, емигрантски неволи, семейни превратности и предателства, любов и изневери, приятелства и раздели, страстни младежки увлечения по спорт, книги, музика и секс се менят на фона на социални сътресения и политически интриги. В личния живот на всеки един от четиримата Фъргюсън нахлуват силите на бурната и брутална действителност на Съединените щати от средата на миналия век. Момчетата Фъргюсън се редуват едно подир друго и сякаш колелото на тази оригинална и виртуозно конструирана сага се завърта отново и отново.

„Планетата на ветровете“, Джордж Р. Р. Мартин; Лайза Татъл

Пристанът на ветровете е свят, покрит почти изцяло с вода. На разпръснатите острови най-голям престиж имат среброкрилите летци – романтични фигури, които прекосяват коварни океани и се борят с непостоянни ветрове и внезапни бури, за да носят новини, клюки, песни и приказки на очакващия народ.

Рибарската дъщеря Марис от Малък Кехлибарен мечтае да се рее по теченията високо над Пристана на ветровете. Затова предизвиква традицията с искането летците да се избират по заслуги, а не по наследство. Но след като спечелва тази тежка битка, Марис разбира, че грижите й едва започват. Защото разрушаването на традицията предизвиква непредсказуеми последици и обществото на летците, към което толкова се е борила да се присъедини, е застрашено. Това я принуждава да направи крайна саможертва...

„Париж на чудесата. Том 2. Елексирът за забрава“, Пиер Певел

Пиер Певел e един от най-изтъкнатите и обичани представители на френското фентъзи.

В един въображаем Париж от Бел Епок, в който съжителстват гномове, магове, крилати котки, феи, говорещи дървета и какво ли още не, Луи Денизар Иполит Грифон – уважаван член на магическото Сапфирено общество – разнищва ново убийство. Жертвата е един на пръв поглед съвсем обикновен антиквар, но разследването отвежда мага назад в миналото, откъдето изплува страховитото име Джакомо Нер. По онова време Грифон все още е младият рицар Дьо Кастелгриф, който за пръв път среща загадъчната баронеса Дьо Сен-Жил. Интригите продължават да се заплитат, а разкриването им неизбежно води до скритите, добре пазени тайни на Другия свят.

„Парижката съпруга“, Пола Маклейн

Написан от името на първата от четирите съпруги на Хемингуей, този вълнуващ роман разкрива интимния живот, сложния характер и пътя към славата на най-прочутия американски писател на ХХ век. Чак преди смъртта си той ще признае, че Хадли е голямата му любов.

Чикаго 1920 г. Хадли Ричардсън е на двайсет и осем години и обича да свири на пиано. Тя все още търси любов и щастие, когато среща доста по-младия Ърнест Хемингуей, начинаещ журналист. След вихрен романс и набързо организирана сватба двамата заминават за Европа.

Париж през епохата на джаза. Семейство Хемингуей са много влюбени и изпълнени с мечти. Артистичната им компания ги смята за идеалната двойка. Ърнест е очарован от бурния бохемски живот на писателите от легендарното „изгубено поколение”. Но за тези модерни и фриволни нови приятели, сред които са Скот и Зелда Фицджералд, Гъртруд Стайн и Езра Паунд, традиционното семейство и моногамията са отживелица. Заобиколен от красиви жени и силни съперници в писателското поприще, все още неизвестният Хемингуей се бори за собствен стил и признание. Успехът на първите му разкази го превръща от чувствителен амбициозен младеж в капризен егоцентрик. Хадли, неговата вярна съпруга, неусетно остава на заден план. Макар и измъчван от чувство за вина, Ърнест изоставя и нея, и малкия си син, запленен от напористата журналистка Полин Пфайфър.

„Изкушението да бъдеш щастлив“, Лоренцо Мароне

Чезаре Анунциата е на 77 години и животът му вече не е това, което би искал да бъде. Така и не е успял да обикне истински жена си, отношенията му с дъщеря му Свева са твърде сложни, синът му Данте не смее да му представи спътника си. Тогава той решава, че всичко това не го интересува, пийва по малко винце с приятеля си Марино, среща се с Росана – официално медсестра, в действителност упражняваща най-старата професия. Не си прави илюзии за себе си и се отнася към личността си със здравословна самоирония. Докато не решава да помогне на съседката си Ема, която има тежки семейни проблеми. Това е моментът на прелома, когато Чезаре се вглежда в живота си и в близките си по друг начин, опитвайки се да влезе в мир със света. Чезаре е описан с лек и ненатрапчив хумор, който донякъде препраща към Юнасон и неговия стогодишен старец. Една комедия по италиански, в която Чезаре в най-критичната ситуация от живота си се оказва способен да си каже, че харесва живота такъв, какъвто е.

„Алхимикът“, Паулу Коелю, обновено издание

Веднъж на няколко десетилетия се появява книга, която променя завинаги живота на читателите си. „Алхимикът“ е една от тях. Смайваща със своята неподправена простота и окриляваща мъдрост, тази история разказва за пастира Сантяго, който тръгва от родната си Испания към египетската пустиня, за да търси съкровище, заровено до Пирамидите. По пътя си той среща гадателка, крадец, мъж, който се представя като Царя на Салим, кервани и воини, Фатима – момичето от оазиса сред пясъците, и един алхимик. Всички те упътват Сантяго накъде да върви, но никой не знае какво е съкровището. За да го открие, младият пастир трябва да се научи да разчита поличбите и да се вслушва в сърцето си.

„Над 8000 метра. Анапурна, Дхаулагири, Макалу“, Атанас Скатов

Последните две години от моя живот, когато стартирах проекта с 14-те осемхилядника, мога чистосърдечно да заявя, че това са най-прекрасните в живота ми, изпълнени с толкова много енергия, чувства, преживявания, премеждия, рискове, сълзи, пот, скръб, радости, тревоги, срещи, трудности, успехи, адреналин и най-вече – опознаване на мен самия и възможностите на тялото и психиката ми.

Всяка моя експедиция описвам подробно в дневник, като се надявам той да достигне до повече мечтатели, като мен, и ще се радвам, ако мога да им бъда полезен не само с информация, но и с мотивация. Вярвам, че това, което споделям е интересно за всички, които искат да научат как преминават експедициите на континенталните първенци и върховете над 8000 метра.

„Моите Учители. 70 интервюта на Наско Атанасов“, Атанас Атанасов

Книгата въвежда читателя в територията на мистичното, тайнственото, на всички онези знания и практики, предавани някога скрито и дълго време достояние на малцина избрани.

И не само. В книгата става въпрос за Бог, ненасилие, психоенергийни способи, медитация, физически упражнения, начини на хранене и живот, нетрадиционна и алтернативна медицина, но преди всичко за лични преживявания и духовни прозрения на хора от различни духовни школи и направления. Представени са водещи, изявени, както и по-малко известни личности в йога, аюрведа, тибетска медицина, китайска медицина, рейки, хомеопатия, лечителство, астрология, дао, учението на Ошо и др.

„Моите Учители“ представя срещите и разговорите на Наско Атанасов с Махариши Свами Дев Мурти, Атарам, Харидживан, Виктор Востоков, Сяолан Джао, Елисавета Логинова, Мирзакарим Норбеков, Сергей Лазарев, Гал Сасон, Олег Черне, Хорхе Луис Делгадо и още много други, като очертава един своеобразен духовен „атлас“ на традиции и идеи за изкуството да живееш.

„Животът след смъртта“, Елизабет Кюблер-Рос

Д-р Елизабет Кюблер-Рос успява внимателно, с изумителна човешка топлота, същевременно честно и открито да разгледа „непозволената“ тема за отношенията на човека със смъртта. Нейната дългогодишна изследователска работа я води до идеята да дефинира петте етапа на скръбта и така помага на хиляди хора да преминат през процеса на скърбене – било поради наближаващия край на собствения си живот, било поради смъртта на близък. Настоящият класически сборник от четири есета – основан на изследователската работа на д-р Кюблер-Рос с над 20 000 души, имали близки до смъртта преживявания – хвърля светлина върху нейните деликатни, оригинални и нерядко предизвикващи полемики заключения относно смъртта, умирането и живота след смъртта.