“Другият любовник” - еротичният психотрилър на “лошото момче” на френското кино Франсоа Озон
Един от най-продуктивните съвременни режисьори - Франсоа Озон, наричан "лошото момче" на френското кино, доказан естет, смел експериментатор, който сменя жанра и стила често и дръзко, не се поколеба да забърка последния си филм "Другият любовник" като опияняващ коктейл от еротичен трилър със силно психологическо напрежение.
Лентата изследва дебрите на подсъзнанието, сексуалността и човешката двойственост. Самият Озон разработва сценария, като се вдъхновява от романа "Животът на близнаците" на американската авторка Джойс Карол Оайтс, публикувала кратката психологическа мистерия с псевдонима Росанъм Смит.
В главните роли влизат обаятелната Марин Вакт и Жереми Рение, с които Озон работи още за "Млади и красиви" и "Трофейна съпруга", а редом с тях пред камерата се изявяват още Жаклин Бисе, Доминик Реймон и Мириам Бойе.
Филмът фигурираше в състезателната програма на фестивала в Кан през 2017 г. и още тогава разбуни духовете - едни критикуваха кинопровокацията, а други я сравниха с шедьоври на режисьори като Дейвид Кроненбърг, Брайън де Палма и Пол Верховен.
Само преди няколко месеца психологическият еротичен трилър имаше своята премиера и на големия екран у нас в рамките на 22-рия “София филм фест”, а този месец лентата тръгва и с редовни прожекции в нашите киносалони.
"Другият любовник" (L'amant double) се завихря около историята на парижанката и бивша манекенка Клоуи (Марин Вакт), която е измъчвана от постоянни болки в стомаха, дължащи се повече на неразгадаема психическа причина, отколкото на физически проблем. В търсене на отговори и вътрешно спокойствие Клоуи се обръща към специалист и така среща очарователния психолог доктор Пол/Луи Майер (Жереми Рение), който е сигурен, че нейният проблем е психосоматичен. Той също така вижда енигматичните болки като резултат от сложните и трудни отношения на пациентката с нейната майка (Жаклин Бисе).
Клоуи и Пол са силно привлечени един от друг и бързо разрушават стените на общуването между лекар и пациент, като стават двойка и заживяват заедно. Връзката им е хармонична, но демоните у красавицата така и не се озаптяват от спокойното ежедневие и близост с нейната уравновесена, стабилна и грижлива половинка.
Неочаквано Клоуи разбира, че Пол крие важна тайна от нея - това, че всъщност той има брат близнак Луи, с когото освен всичко споделят една и съща професия, която практикуват с различни методи. Като характери двамата са пълни противоположности. В това се убеждава самата Клоуи, която започва да ходи на сеанси и при брата на своя любим, като отново прекрачва границите на този вид общуване и отново се впуска в страстна афера със своя терапевт. Той е зъл, неуравновесен, буен, властен и подобно на брат си също диагностицира нейния проблем като непризната фригидност. И, естествено, назначава лечение на пациентката си.
Така чрез този напрегнат любовен триъгълник Клоуи нагазва дълбоко в енигматичната човешка природа, разкъсва се на две в изследването на собствената си сексуалност и емоционалност. И дали всъщност това търсене на "другия" не е някаква нейна неудовлетвореност, загуба... доближаване до самата нея.
"Другият любовник" е крайно различен филм от последното творение на Озон "Франц", макар да се появява само шест месеца след черно-бялата историческа драма.
"С този филм исках да създам сексуален трилър със силно психологическо напрежение - обяснява в интервю Озон. - Идеята не беше да шокира, а да опише сложността на похотта. Определено е различен от "Франц", който е по-семпъл - двамата основни персонажи не направиха нищо повече от това да разменят една целувка."
Режисьорът също така споделя, че това е филм за случващото се в главата на главната героиня, което му дава усещането за свобода във визуалните експерименти.
По време на търсенето на актрисата за образа на Клоуи Озон не възнамерявал да опита с красавицата Марин Вакт, защото за него тя все още била чаровната тийнейджърка от лентата му "Млада и красива". Когато я среща за първи път, Вакт дори не била сигурна, че иска да стане актриса, защото вече имала горчив опит и лоши преживявания в киното. Работата с Озон тогава и успехът на първия им съвместен филм обаче се отразяват добре на красавицата. С времето тя се променя и дори става майка, което в крайна сметка осъзнава и режисьорът на по-късен етап и което го кара да й предложи ролята за "Другият любовник".
"Лошото момче" на френското кино предпочита да има доверие между него и актьорите, да знае, че те му вярват напълно и му помагат да създаде своя свят.
"Харесва ми да правя филми. Знам, че за много от моите колеги е страдание да снимат. И за мен има трудности, но в същото време има много повече удоволствие от това да създаваш един друг свят - признава Озон пред сп. "Варайъти". - Много е вълнуващо. Ако мога, бих правил по седем филма годишно, но нямам достатъчно време. Аз съм навсякъде в своите филми, но по скрит начин."
Редовната премиера на "Другият любовник" у нас е на 8 юни.
Най-четени
-
Секретно Строят ЦУМ върху римски дворец. Трудоваци откриват делва със 100 кг златни монети
Парите не стигат и затова покриват набързо руините на антична Сердика Архитектът на импозантната сграда заровил останки от сина си в основите й През 1949 г
-
Галерия Най-фрапантните соцмонтажи изкарват властта винаги усмихната
Соцлидерите трябва във всеки момент да бъдат красиви, приветливи и усмихнати. Това е партийната повеля, така работи и печатът от 1944 до 1989 г. За целта армия от фотографи и монтажисти са задължени
-
Галерия Фалшификации при смяна на парите
През 1925 г. е разкрита финансова афера с огромно количество неистински банкноти от 5000 лв., която заплашва да срине държавата В навечерието на приемането на еврото хора
-
Интересуват се кой колко месеца ще остане на власт - 6 месеца сме радостни, че взимаме каквото можем
Актрисата Александра Сърчаджиева похвали директора на Сатиричния театър Калин Сърменов за наградата му "Достоен българин", връчена от "24 часа" на специална церемония в НДК вчера
-
Войнстващото незнание е другото лице на цинизма
Войнстващото незнание е другото лице на цинизма. Дълбоката убеденост, че сме сигурни в нещо, защото не ни пука за всичко, което не знаем, е основание да заемаме позиции