Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Как пилотът на малайзийския боинг уби 239 души. Оставил ги без кислород, а кабината - без налягане, и потопил самолета Отломки от мистериозно изчезналия самолет

Виртуозно дрифтирал над границата между Малайзия и Тайланд, за да не го засекат радарите, взел си последно сбогом с родния град

Изключил предавателя, когато навлязъл в пространството на Виетнам, оставил кабината без налягане и кислород и хората се задушили

Мистерията с изчезналия на 8 март 2014 г. малайзийски самолет с 239 души на борда е разкрита. Според специалисти става дума за хладнокръвно планирано масово убийство и самоубийство от страна на главния пилот.

Това е заключението на комисия от експерти по авиационна сигурност, в която влизат Лари Ванс, бивш старши следовател към канадския Борд за транспортна сигурност, специалистът кап. Джон Кокс и Мартин Долан, шеф на австралийското Бюро за транспортна сигурност.

"Хората трябва да знаят, че има голяма доза консенсус за последните минути на изчезналия самолет", казва Лари Ванс.

Комисията е в процес на подготовка на доклад по повод разследването за фаталния полет от Куала Лумпур към Пекин.

Капитанът е обърнал самолета, смята Джон Доусън, адвокат на 9 семейства на загинали в полетите MH370 и уцеления от бунтовници в Украйна през юли 2014 г. MH17.

"Прекалено очевидно е, че

човек от екипажа е свалил машината.

Вероятно първо е оставил кабината без въздух и налягане, а хората са се задушили. Било е добре обмислено убийство. Телата все още не са открити", казва Доусън.

Старши пилотът на “Боинг 777” и инструктор Саймън Харди твърди, че е убеден, че става дума за убийство и самоубийствена акция от кап. Захари Амад Шах. Пилотът дори прелетял за последно над родния си град Пенанг на 355 км от Куала Лумпур, известен като перлата на Малайзия. Така си взел "последно сбогом", преди да потопи самолета в южната част на Индийския океан, където много вероятно няма да бъде открит никога.

През 60-те минути полет пилотът е избегнал радарите, като е летял над самата ивица на малайзийско-тайландската граница. Виртуозно лавирал с боинга и минавал ту от едната, ту от другата страна. През цялото време

наблюдавал протежението на граничната бразда,

смятат специалистите. Така успял да се скрие от наблюдението на диспечерските контролни кули.

"Ако ми заповядате 777 да изчезне, ще направя абсолютно същото. Да управляваш точно над граничната линия, е много прецизна задача, но така военните не може да прихванат самолета", казва Харди.

Предавателят, който

осъществява връзка със земните радари,

е бил изключен, когато боингът преминава от малайзийското във виетнамското въздушно пространство над Южнокитайско море, пише британският в. "Телеграф".

Програмата за автопилота е била променена,

за да потъне самолетът в океана.

Теориите, че причината за катастрофата са психически проблеми на капитана, се появиха веднага след трагедията през 2014 г.

Малайзийските власти твърдят, че самолетът е катастрофирал умишлено, и потвърждават, че последните думи от пилотската кабина са "Лека нощ. Малайзийски 370".

Не се знае дали са изречени от кап. Захари, или от втория пилот - 27-годишния Фарик Абдул Хамид.

Засега няма доказателство, че един или и двамата летци са замесени в потопяването на машината, пише в. "Телеграф".

Доклад за мистериозното изчезване проследява по-отблизо биографията на кап. Захари и поведението му точно преди полета, но открива, че той

се справя отлично със стреса в работата

и няма психически проблеми.

В документа пише още: "Няма данни за апатия, напрежение или раздразнителност. Няма значителни промени в начина му на живот, скандали в личния живот или семеен стрес".

Жената на кап. Захари Файза Ханън е разпитвана много пъти от ФБР и малайзийската полиция за психическото състояние на съпруга й преди фаталния полет.

Оказва се, че двойката се е разделила точно преди катастрофата, но въпреки това останали да живеят в едно жилище в Куала Лумпур. Не се потвърждава спекулацията, че пилотът е потопил самолета заради застраховката, тъй като в дома и във вещите му не е открита полица.

Видео на екипажа, който се подготвя да се качи на борда, не предвещава скорошния фатален край на 239 души. Пилотите и стюардесите вървят, облечени по всички правила, без да показват никакво безпокойство или трескавост.

Походката, стойката, изражението на лицето и маниерите

на капитана са били абсолютно нормални, пише още в доклада. MH370 изчезва от радарите около час след излитането си от международното летище в Кула Лумпур в 0,41 ч на 8 март 2014 г. След загубването му от контролната кула не е засечен никакъв сигнал от него.

Първоначално се смяташе, че е паднал югозападно от Австралия в Индийския океан, далече от планирания маршрут. На борда са 12 членове на екипажа и 227 пътници, от които 7 деца.

Голяма част от тях са китайци и малайзийци. Четирима други са се чекирали, но не са се качили в самолета.

Издирването на MH370 е най-скъпата до момента подобна акция в целия свят. Струва 100 млн. евро.

Изследвана е огромна площ от 5 милиона квадратни километра от Индийския океан, но нищо не е открито. Останки от MH370 изплуват на брега на Мозамбик, Танзания, Мадагаскар, остров Реюнион и Мавриций. Но това не значи, че самолетът е паднал там, а по-скоро

теченията на океана ги изхвърлят

на запад.

Малайзия, Австралия и Китай решиха през 2017 г. да прекратят разследването.

Но малайзийското правителство сключи сделка с тексаската компания "Оушън инфинити" за допълнително претърсване на Индийския океан в продължение на 90 дни през 2018 г. Според договора, ако фирмата открие

останки от самолета или черните кутии,

Куала Лумпур ще плати 70 милиона долара.

4 месеца от началото на годината "Оушън инфинити" не намира никакви отломки от M370, въпреки че е претърсила 80 000 квадратни километра.

Четете още:

Тайнствен мъж бил на борда на малайзийския самолет

Изчезването на "Боинг 777" - най-голямата загадка в историята на авиацията

Коментара ()

Вашият коментар