Как бихме могли да разберем дали някоя интелигентна цивилизация е съществувала на нашата планета от милиони години, преди да се появи човечеството?

Най-големите имена в науката отдавна смятат, че е имало такъв живот на планетата Земя и започват да развиват т.нар. Силурска хипотеза, която включва изследвания, какво може да са изоставили тези потенциални предшественици.

Първоначално те вземат предвид, че Вселената е на около 13,8 милиарда години. За разлика от това, комплексният живот съществува на повърхността на Земята само за около 400 милиона години, а хората са развили индустриални цивилизации през последните 300 г. Това поражда възможността тези цивилизации да са съществували много преди да се появяват човешките същества - не само около други звезди, но и на самата Земя.

„Почти невъзможно е да бъдат открити артефакти на човешки или други индустриални цивилизации на повърхността на планетата след около 4 милиона години – споделя Адам Франк, астрофизик в Университета на Рочестър в Ню Йорк. - Частта от живота, която се вкаменява, винаги е изключително малка. От всички динозаври, които някога са живели, са открити само няколко хиляди екземпляра от "ужасните гущери". Като се има предвид, че най-старите известни вкаменелости от Homo sapiens са само на около 300 хил. години, няма как да сме сигурни, че в дългосрочен план видът дори може да се появи в рекордите за вкаменелости.“

По тази причина изследователите започват да търсят по-фини доказателства за индустриални цивилизации в геоложките записи на Земята или други планети. Учените се съсредоточават върху разглеждането на признаците на цивилизацията, които хората могат да създадат по време на Антропоцен, геоложката епоха, характеризираща се с човешкото влияние на планетата. През този период хората, живеещи в индустриални цивилизации, са изгорили огромно количество изкопаеми горива, освобождавайки повече от 500 милиарда тона въглерод от въглища, нефт и природен газ в атмосферата. Когато изкопаемите горива се изгарят, те променят съотношението на въглерода, който по-късно може да бъде открит в утайките като намеци за индустриална цивилизация. Освен това учените откриват и обработка на азот, което ги кара да смятат, че е имало интелигентна цивилизация преди човечеството.