Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

В петък на мястото на катастрофата се наложи част от мантинелите да се демонтират.
В петък на мястото на катастрофата се наложи част от мантинелите да се демонтират.

Цвета Таскова е хващана пияна зад волана. Шофьорът на рейса бил само глобяван

29-годишната шофьорка на реното, което в петък се удари в рейс край Вакарел на магистрала “Тракия”, е вече обвинена от Софийската окръжна прокуратура. Ще ѝ се търси отговорност за причиняване на смъртта на 6-имата. Това съобщи наблюдаващият прокурор по делото Мирослав Ангелов, който отказа да назове името ѝ.

По неофициална информация на “24 часа” името ѝ е Цвета Таскова. Тя е от Плевен. Задържана е за 72 ч, а в понеделник прокуратурата ще иска съдът да ѝ наложи постоянен арест.

Наблюдаващ прокурор по делото е Мирослав Ангелов.
Наблюдаващ прокурор по делото е Мирослав Ангелов.
Основните мотиви на прокуратурата да я подведе под отговорност са свързани с това, че експертиза е установила, че

реното ѝ е в

техническа

изправност

и автомелето е станало заради “субективни действия на шофьорката”, каза прокурор Ангелов.

Той уточни, че вече е извършен оглед на катастрофата и са иззети много доказателства. Разпитани са повече от 25 човека, а най-важният е дал показания пред съдия.

Автобусът, който в петък се обърна в канавка на магистралата.
Автобусът, който в петък се обърна в канавка на магистралата.
Прокурорът каза, че багажът на пострадалите и техните близки ще бъде върнат. Много от пасажерите на злополучния рейс са пътували за чужбина.

Освен това прокуратурата вече е иззела и документи от фирмата “Юнион Ивкони” за досието, прегледите и ремонтите на автобуса. Изискани били и графиците на дежурство на шофьорите.

Направени са и 6 аутопсии на загиналите.

Двамата шофьори на автобуса и на реното са били наказвани от КАТ. Преди 2 години Таскова е била с иззета книжка заради шофиране пияна, а

Веселин Георгиев

е бил глобяван за

леки провинения,

добави още наблюдаващият прокурор.

От обвинението молят всички очевидци на катастрофата да се осмелят да свидетелстват и да се свържат с прокурор Ангелов на телфона 0886 88 25 34. 2-3 автомобила са минали през нея и не са спрели.

Обвиниха шофьорката на

реното за касапницата

край Вакарел

Една от версиите, по които работят разследващите е, че реното може да е ударило предната лява гума на автобуса и заради това той да се е завъртял надясно, падайки в канавката.

Проверява се дали и автобусът е технически изправен.

“Елементарната житейска логика сочи, че ако пътниците бяха с колани, можеше да са живи. Но експертите по делото може да твърдят друго”, каза прокурор Ангелов.

Възможно е да има и други обвиняеми, допуснаха разследващите.

“Както шофьорът си караше, изневиделица автобусът започна да се обръща.

Озовах се на

земята и излязох

по най-бързия

начин,

описа катастрофата младеж, който се разминал само с драскотини. “Аз бях първият, който излезе от автобуса. Шокът ми беше не от това, което се е случило, а че има десетки ранени около мен, целите в кръв, а не мога да помогна”, добави момчето и поясни, че автобусът не е карал бързо. Младежът пътувал сам.

Загиналият Юмер трябвало да лети за Франция

Село Вишна скърби за Юмер, много честен човек. Работеше като строител във Франция. Излязъл е от вкъщи в 6,30 ч на 13 април и се качил в рейса от Айтос. Имаше билет за Франция, не успя да стигне”, казва кметът на руенското село Мехмед Исмаил.

Шофьорът на рейса Веселин Георгиев
Шофьорът на рейса Веселин Георгиев
46-годишният Юмер Юмер е един от 6-имата загинали в тежката катастрофа.

Оставя съпруга и две деца сираци.

Синът му е ученик в X клас, бил пълен отличник. Дъщерята е семейна и живеела във Франция. Там били още братът и двете сестри на Юмер.

Той също дълго работел във Франция. Дошъл си в България преди 2-3 месеца. Постоял малко в родното си село и решил отново да замине на гурбет. Жена му Зейнеб в момента била на трудовата борса, имала здравословни проблеми.

Веднага след като научили за катастрофата, близките на Юмер започнали да му звънят, но не успели да се свържат. Едва късно вечерта узнали, че той е една от жертвите. Официално им потвърдили вчера.

Кметът на Руен Исмаил Осман съобщи, че още две жени от Руенско са ранени в инцидента.

Около 14 ч в събота тялото на Юмер бе освободено и близки го откараха в родното с.

Вишна, където днес ще бъде погребан.

Спасиха ръката на мъж и скалпа на жена, шофьорът е с травма на гръдния кош

Нощта е преминала спокойно за тримата пациенти, които постъпиха в “Пирогов” след тежката катастрофа край Вакарел. Всички те са без непосредствена опасност за живота към момента.

Разследващи на мястото на катастрофата.
Разследващи на мястото на катастрофата.
13-годишното момче, което е настанено в Детска реанимация, е в стабилно състояние, съобщи изпълнителният директор на УМБАЛСМ “Н. И. Пирогов” проф. Асен Балтов. То е на спонтанно дишане, в съзнание. В събота му направиха контролни изследвания. Майката на момчето също е добре. Тя е настанена в травматологията на “Пирогов”.

Другата пострадала жена остава в хирургията на “Пирогов” в стабилно състояние.

Относително спокойно е преминала нощта за пациентите, настанени в УМБАЛ “Св. Анна”- София АД.

Те са обезболени и контактни, заяви дежурният лекар в реанимацията д-р Димо Генджелиев. Все още обаче състоянието им е критично. Добър знак има, че към обед четирима от петте пациенти в реанимацията са на собствено дишане. Само най-пострадалата жена все още се поддържа на вентилирано дишане. Все още обаче има опасност за живота на пациентите в реанимацията.

В “Св. Анна”- София в деня на катастрофата са направени операции на шест от пациентите (три жени и трима мъже). През нощта, около 22 часа приключи операцията на най-тежко пострадалата пациентка. По-рано през деня лекарите от Клиниката по лицево-челюстна хирургия оперираха жената с тежка рана на скалпа. Мъжете, които са били оперирани, са били с фрактури на горни крайници. При единия от тях фрактурата е била открита, но хирурзите са успели да спасят ръката.

Стабилно, без опасност за живота е състоянието на трите жени, приети във Военномедицинска академия Най-тежко пострадалата има травма на шията и на таза.

В “Софиямед” след катастрофата били докарани двама - мъж и жена. След преглед жената е пусната още същия ден, защото не се е наложило да остане. Мъжът, койтно е шофьорът на злополучния автобус, е с травма на гръдния кош. В стабилно състояние е и без опасност за живота, ще бъде изписан от болницата още днес, казаха от “Софиямед”. 33-годишният мъж е бил в шок непосредствено след катастрофата, но не до степен да не може да води разговор. Споделил е с медицинския персонал, че случилото се ще му остане травма за цял живот.

Двама мъже все още са в “Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда”. И двамата са претърпели ортопедични операции след катастрофата. Стабилни са, в добро състояние са и се възстановяват, казаха от болницата. Ще останат 6 дни в болницата, каквото е изискването на здравната каса. Две жени, пострадали в катастрофата, са дошли със собствен транспорт. Те са имали само охлузни рани, които лекарите от спешното отделение са обработили и са ги пуснали за домашно лечение.

Според информация от сайта на здравното министерство 3-ма са били докарали в болница “Царица Йоанна - ИСУЛ”. Момиче на 19 г. е хоспитализирано с комоцио и ще остане под наблюдение. Две жени са били само с повърхностни рани и са били освободени от болницата.

Мантинелите не са задължителни при наклон под 3 метра

ПРОФ. АСЕН БАЛТОВ
ПРОФ. АСЕН БАЛТОВ
На мястото, на което автобусът на “Юнион Ивкони” се е обърнал, мантинелата прекъсва. Ако имаше, това щеше да предотврати катастрофата или поне да намали броя на жертвите, заяви по БНТ председателят на неправителствената организация “Българско обединение на шофьорите” Христо Радков.

Според експерта от Института по пътна безопасност Диана Русинова обаче действащите правила изискват мантинела само в случай, че денивелацията между края на пътното платно и зоната извън е повече от три метра. Точно на мястото на преобръщането няма никаква денивелация. Отводнителният канал е твърде плитък.

Една от необходимите промени в законодателството е мантинелите да станат задължителни за всички пътища, на които е разрешение движение с повече от 90 или с повече от 120 километра в час. Институтът вече е подготвил промени, които ще представи на 24 април в Пловдив. 

Георги Атанасов, изпълнителен директор на директор на “Юнион Ивкони”:

За нас този случай е ясен от самото начало

Георги Атанасов, изпълнителен директор на директор на “Юнион Ивкони”
Георги Атанасов, изпълнителен директор на директор на “Юнион Ивкони”
- Г-н Атанасов, как научихте за инцидента вчера и какво ви разказа шофьорът на място?

- Мениджърът на вътрешни линии ми се обади и ме информира за катастрофата. Отидох на място и се видях с шофьора. Той ми обясни, че лекият автомобил го е ударил странично и той е напуснал платното за движение.

- А действията на вашия шофьор? Той казва, че е опитал, но е нямало как да задържи автобуса.

- За нас причината за инцидента е напълно ясна както от обясненията на самия шофьор, така и от обясненията на част от свидетелите на място. Аз съм удостоверил с очите си какъв е проблемът там, на място. Така че причината е ясна, не е необходимо да се спекулира по какъвто и да било начин.

Вследствие на удара от лекия автомобил автобусът напуска платното за движение.

- Вашият шофьор Веселин Георгиев е почивал 3 дни, качил се е в Сливен.

- Точно така. Шофьорът е управлявал от Сливен до мястото на катастрофата, т.е. между 2 часа и половина и 3. Няма как да коментираме каквото и да било за състоянието на водача. Той е бил отпочинал много добре и за професионален шофьор разстояние от 200 км в светлата част на деня по магистрала в изрядни, нормални условия не е нещо, което би могло да измори професионален шофьор.

- А носенето на колани, което е задължително по закон?

- Всички автобуси, произведени след 2008 г., е задължително да имат предпазни колани. При предупреждаване от страна на водача или стюарда в самия курс, за съжаление, самите ние като пътници приемаме това с насмешка, като не ги ползваме изобщо.

Няма как чисто физически един шофьор или стюард да убеди 50 пътници, ако те самите не поискат.

Всичко това е в самите нас, ние трябва да разберем, че това е важно за нас като пътници.

- Появиха се коментари във фейсбук, че шофьорите, не само за този случай, а по принцип могат да кажат, че няма да тръгнат, ако пътниците не поставят коланите си. Има ли как да предприемете някакви мерки?

- При нас допълнително ще бъдат поставени още стикери на стъклата на автобусите, ще има и допълнителни предупреждения към пътниците.

Разбирате обаче, че ако човек сам няма желание да си сложи предпазния колан, независимо дали в автобус, кола или самолет, няма орган, различен от полицията, който да може да го санкционира.

- Шофьорите във вашата фирма притеснени ли са след инцидента?

- Чисто човешки всеки се притеснява след подобна трагедия. Това е съдбата на 43-ма пътници, според мен няма как човек да е подготвен за такъв инцидент.

Документално да, фирмата документално е подготвена, всички документи са изрядни, всичко, което са изискали от полицията, прокуратурата и органите, е предоставено вчера на момента. Няма как обаче някой да е подготвен.

- Нещо важно за оцелелите. Билетът е застраховка.

- Точно така. Автобусите са снабдени с няколко типа застраховки. Една от тях е и застраховка на мястото. Тя се удостоверява с билета за съответния курс.

Обезщетението се търси от съответната застрахователна компания, с която е сключена полица. Ще помагаме с всякакви средства и информация на всеки един от пътниците и ще опитаме да им бъдем максимално полезни.

Четете още:

Нов инцидент: Двама загинали и шестима ранени при катастрофа на бус на АМ "Тракия" (Обновена)

Наш шофьор на тир пука гума на магистрала в Италия, блъска кола след загуба на контрол. Ранени са 3 деца и 4-има възрастни

Плащали ли са на Юлия Кръстева от ДС?