Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Отец Михаил Иванов: Бог не мрази богатите и не иска всички да сме бедни

 За първи път исихастът разкрива как можем да се изцелим, да придобием желания дом, семейство и работа

Ако само си повтаряме, че сме здрави, когато сме болни, става по-зле. Същото е и ако само мечтаем и гледаме в тавана

Името на отец Михаил Иванов нашумя преди няколко години, когато много хора бяха излекувани след негови молитви. В “168 часа” тези случаи бяха подробно описани. Днес той твърди, че вече е на друг етап и иска да научи хората как сами да измолват здравето си и да постигат мечтите си – да имат желаната работа, дом, семейство и др.

Отец Михаил Иванов е представител на едно мистично течение в православното християнство, наречено исихазъм. Комбинация от дихателни практики, вглъбяване, пълна концентрация и повторение на сърдечната Исусова молитва. Практиката е ежедневно занимание за монасите от Света гора. Тя се разпространява именно оттам през XIII век.

Един от най-видните представители е св. Григорий Синаит. С помощта на цар Иван-Александър той основава манастир в Странджа, където започва да готви монаси исихасти, които идват да се обучават при него – мъжете са основно от Византия, Сърбия и България. Те на свой ред, когато те се връщат по родните си земи, също

основават

исихастки манастири,

в резултат на което това направление в православното християнство бързо се разпространява.

И ако Григорий Синаит вероятно, най-изявеният практик и наставник, св. Григорий Палама става най-популярният богослов и защитник на това учение. Той е и сред много малкото светци, чиито мощи векове наред са идеално запазени – включително с розовата кожа.

Сред най-изявените исихасти в България са св. Иван Рилски, Патриарх Евтимий, св. Теодосий Търновски, св. Ромил Видински и др. Най-популярни средища на исихазма у нас са басарбовските скални манастири и Аладжа манастир край Варна.

Там, а и на много други места представителите на това течение били убедени, че единствено по този път може да се възстанови прекъснатата връзка между човека и Бога. За целта е необходимо да се практикува определена техника - тялото трябва да е в специална позиция, необходимо е усвояването на специфично дишане и

концентрация на ума в сърцето,

докато се повтаря Исусовата молитва. Отец Михаил Иванов повече от 20 години проучва тези древни мистерии и от време на време прави семинари, на които разбулва секретите на монасите исихасти.

Възможно ли е всеки да бъде чудотворец в собствения си живот?

“Възможно е, но са необходими някои условия – казва пред “168 часа” отец Михаил Иванов. - Ако приемем за чудотворство Божествената свръхнамеса, това само по себе си е явление, което един духовно зрял човек може да реализира, когато познава законите на Божественото проявление и знае как да работи с тях.

Примерно днес почти всеки има мобилен телефон, но представете си какво би било това преди 50 години? Научна фантастика, а преди 100 години би било някакво невероятно чудо. Днес е ежедневие, защото са овладени определени закони на химията, физиката, математиката и това устройство е създадено по тези правила.

Чудотворецът прави същото - той познава висшите закони и когато ги прилага в живота, се случва чудо.”

На въпрос възможно ли е да използваме тези закони, за да оздравеем, Иванов казва: “Да, ако спазваме основните правила. Първо, човек трябва да признае пред себе си, че е болен, а не да си внушава и да си повтаря, че не е, както внушават тоновете литература напоследък. Когато се самозалъгваме, обикновено става по-зле, защото дълбоко в себе си знаем истината. Второ,

човек трябва да потърси прошката

Включително да си прости сам на себе си, че е допуснал да се разболее, и да поеме отговорността затова. След прошката не трябва да има противене на болестта. Знаете, че когато сме болни, сме в някакво необичайно състояние. Това е заради духа на болестта, който трябва да напусне тялото. Затова мислено го извеждаме и го благославяме, защото Бог е казал да не се противим на злото, а да благославяме онези, които ни проклинат.

Ако се противим

на болестта, тя

ще се завърне,

затова трябва да я благословим и да я предадем на Божията любов, която е огън и изгаря всичко нечисто. Това е начинът да се освободим от това състояние. Следващата стъпка, когато причината е премахната и духа на болестта го няма, да се откажем от болния човек и да осъзнаем, че Бог ни е създал да сме здрави. Че заболяванията са нарушение на естествения закон и ние съзнателно трябва да се отречем от болния човек. Едва тогава можем да преминем към следващия етап – да зададем процеса на оздравяване. В случая все още не твърдим, че сме здрави, за да не спрем самия процес. Чак когато диагнозата наистина е свалена и се чувстваме напълно оздравели, тогава даваме свидетелство, че сме здрави и по този начин узаконяваме този процес. Това са правилата за самоизцеление.

За всеки външен наблюдател това може да е чудо, но това е начинът да се избавим от болестите.

Изпитал съм го

върху себе си,

преодолявайки нелечима смъртоносна болест. Много от хората, на които съм предал това знание за действието на Законите за проявлението, също са успели. От тази гледна точка имам увереността, че това са правила, които действат независимо от вида на заболяването. 

Забележете, самолечението е зададено като програма в организма, неслучайно медицинската наука е организирана, така че да потиска симптоматиката, докато той сам се справи.”

В такъв случай възниква въпросът - ако можем с молитва да постигнем здравето, което желаем, възможно ли е да получим и мечтания дом, семейство, работа, стандарт на живот?

Отец Михаил е убеден, че може, и отговаря с думите на Исус от Евангелието: “Пак ви казвам, че ако двама от вас се съгласят на земята да попросят нещо, каквото и да било, ще им бъде дадено от Моя Отец Небесен; защото, дето са двама или трима събрани в Мое име, там съм Аз посред тях..”

“Забележете, Господ казва “каквото и да било”,

той не поставя никакви ограничения

в това, което искаме – посочва Михаил Иванов. - Царството небесно не е само духовно, но и материално. Бог ни дава цялото си царство, а ние се смущаваме да искаме някои по-маловажни неща. Защо? За нас те са ценни, а и той не ни ограничава, напротив, дава ни царството си. Всичко, което ние бихме поискали, в сравнение с него изглежда маловажно. Бог знае, че в днешния свят са ни необходими работа, пари, дом, за да оцелеем. Някога те може да не са били така жизненоважни, защото хората са имали земя, животни, но в съвременния свят парите са потребни дори за да вършим добри неща. Никой от нас няма 20-ина крави, за да подари една на комшията си, дава му пари, за да може да оцелее.

Бог ни е дал нравствените закони, но не ни е ограничил за какво е правилно да молим и за какво - не. Той не е дал никакви насоки. Всичко останало сме си го измислили.”

Въпреки това в християнството има цяла доктрина, че само бедните ще се спасят и ще видят Божието царство. Концепцията е изградена въз основа на случка, когато заможен младеж

отива да изкуши Исус

с въпроса какво да направи, за да придобие вечен живот. Отговорът на Спасителя, е като спазва Божиите заповеди. Младежът отговаря, че прави това от младини. Тогава Исус му казва да отиде да продаде имотите си и да тръгне след Него. Момчето е много богато, натъжава се и си тръгва. По този повод Христос казва: “Истина ви казвам,

богат мъчно ще влезе в царството небесно

и още ви казвам: по-лесно е камила да мине през иглени уши, нежели богат да влезе в царството Божие.”

От това изречение е изградено цяло направление в християнството, възхваляващо бедността, но дали това е правилно?

“Всички пропускат факта, че този богат младеж отива да изкушава Бог и той му отговаря със същото – обяснява Михаил Иванов. - Защо Той благославя честно забогателия бирник Закхей и целия му дом? Защото той казва: “Господи, ето сега давам половината от имота си на сиромасите; и ако от някого съм взел нещо несправедливо, ще му го заплатя четворно.” Затова Исус го благославя: “Днес стана спасение за него и за целия дом.”

Забележете, Бог не иска от Закхей да продаде имота си и да раздаде парите на бедните, както изисква от изкушаващия го младеж. Той не мрази богатите, това е погрешно разбиране, Бог обича всички, независимо дали са заможни или бедни. Да не забравяме, че и

църквата е оцеляла благодарение

на изключително богати хора,

които са я поддържали през вековете. Спомнете си колко много от великите светии са били заможни. Да не говорим за царете светци Константин, Елена, Борис, които са реализирали църквата. Ако не бе цар Константин да узакони християнството,

гоненията щяха да продължат още векове наред.”

Следователно човек може да се моли за всичко, включително и да получава повече пари, да има мечтания дом, семейство и т.н. Въпросът е защо повечето от нас го правят, но невинаги има резултат.

“Когато задават този въпрос на Господ, Той казва: “Просите и не получавате, защото зле просите” – обяснява Иванов. - За всичко има правила."

Какви са те, четете в хартиеното издание.  

Коментара ()

Вашият коментар