За логото на "Пловдив 2019" и сладостта от фалшивите новини
За да се разпространява вирално на пазара на новини, не е важно дали една новина има покритие, демек дали е фалшива или не. По-важно е дали скандализира и дали импонира на стериотипите и емоционалните предразсъдъци на определена социална група, пазарна ниша и дори цяло поколение. Сиреч, важно е дали забавлява. Дали чрез четене и споделяне се стимулира отделянето на краткотрайна, малка доза допамин в гладния за това мозък. По темата вече има немалко изследвания.
Фалшивите новини, особено ако са без никакво покритие, генерират впечатляващ трафик в социалните мрежи. Особено сред интелигенцията. Интелектуалците и тружениците на ума, особено ако не са ангажирани активно със спорт или физическа работа, традиционно са познати с по-нездрава социална среда и общуване, и респ с повече потребност от стимулиране на хормони като допамин.
Хората по света, че вече и у нас, направиха и правят немалко пари с фалшиви новини, монетизирайки през рекламния трафик в интернет или в мейнстрийм медията. Съвсем пазарно при това.
Примерът с фалшивата новина и лого на Пловдив 2019 е само пресен.
Туй то, преди да почнем отново да се кахърим социално-мрежово за покритието на биткойна.
*От фейсбук
Най-четени
-
Секретно 3-те фатални грешки на Георги Димитров
Критикува зверствата на Червената армия у нас, но бързо подвива опашка Сталин има сериозни мотиви да елиминира Георги Димитров - смята историкът Лъчезар Стоянов
-
Коментар №1 на седмицата: От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала
От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала. Тя е архитектурно копие на някогашната сграда на цирка в София. Построена е като дарение от България през 1966 г
-
Тодор Живков показва на Фидел Кастро най-старото тайно скривалище у нас
Подозират, че Първия си е имал и частен бункер заради банята с паркет Бункер, намиращ се под двореца в Кричим, е най-старото скривалище у нас. Под емблематичната постройки е изградено убежище за
-
Компроматите през 90-те - "партийната книжка" на Софиянски. Днес се борави с милиарди, болонки, контрабанда
През 90-те години върхът на предизборните компроматни битки беше "партийната книжка" на Стефан Софиянски. Днес вече се борави от една страна с милиарди лева/евро, но от друга с луксозни часовници
-
Галерия “Спасители на плажа” се завръща 25 години след края си
Продължението е поверено на шоурънъра Лара Олсен, а изпълнителни продуценти сa отново създателите му Бърк, Шварц и Бонан Актьорският състав все още се пази в тайна "Дръзки герои