Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Конкурентите се хвалят, че привличат по 1 млн. зрители на вечер, а рекламодателите се чудят на кой бог да се кланят.

Есенният телевизионен сезон започна с гладиаторска битка между Би Ти Ви и "Нова" за зрителския интерес.

Частните медии вложиха солидни средства в производството на забавно-развлекателни предавания, които да се излъчват в най-гледаното време, когато българите сядат на масата със салатката и ракийката и "захапват" телевизорите си.

В чест на истината "Нова" беше телевизията, която похарчи най-много, за да разкраси новия тв сезон.

Частната медия вложи луди пари в изработването едновременно на три формата - сериала "Откраднат живот" и риалити предаванията "Х фактор" и "ВИП брадър". От конкуренцията се задоволиха единствено с производството на третия сезон на "Фермата".

Там продължават силно да разчитат и на турския си сериал, който отдавна е спечелил сърцата на женската аудитория. В неделя вечерта двете най-гледани частни медии се вкопчиха в директен сблъсък за вниманието на публиката.

В понеделник имаше втори рунд на кървавия двубой, а сега е време да се броят труповете и да се обявят победителите.

Задачата не е никак лесна заради продължаващото разминаване в резултатите на двете пийпълметрични компании "Нилсен Адмосфер България" и ГАРБ. В предишни публикации "168 часа" ви е разказвал за проблема с различните цифри, които представят на тв босове и рекламодатели двете компании.

В неделя вечерта те за първи път от много време се обединяват около заключението, че първият епизод на "Фермата" побеждава старта на "Х фактор". По традиция данните на двете пийпълметрии пак се различават съществено. Според "Нилсен" фермерското шоу бие с малко, докато ГАРБ твърди, че разликата е съкрушителна. В централните новини на Би Ти Ви дори щедро е отделено време, за да се акцентира върху успеха на тяхното си шоу. Водещите гордо обявяват, че според резултатите на ГАРБ продуктът на продуцентите Иван Христов и Андрей Арнаудов е привлякъл 44 процента от зрителите само срещу 15 процента за конкуренцията. Това са резултатите при активната аудитория от 18 до 49 години, които са най-важни за рекламодателите. От Нова решават да си замълчат, тъй като загубата си е загуба, въпреки че според "Нилсен" тя е далеч по-приемлива - 33,3 на 29,5 процента в полза на "Фермата".

В понеделник ситуацията се оказва доста по-комплицирана. Тогава новите фермери са изправени срещу съквартирантите от "ВИП брадър". Този път и двете телевизии категорично се обявяват за победители в битката за зрителския интерес. Според резултатите на ГАРБ "Фермата" бие с 38 на 21,7 процента. Според "Нилсен" "Вип брадър" е фаворит на българите с 42,3 процента срещу едва 24,4% за конкурентното шоу. И двете частни медии изчисляват, че тяхното си риалити е гледано от над 1 млн. души.

Хвалбите са големи, а пренебрежението към врага е осезаемо. И рекламодателите продължават да се чудят на кой точно бог да се кланят и според кои цифри да планират рекламните си бюджети. Въпреки всички планове и призиви за оставането само на една пийпълметрия, която да брои зрителския интерес, това едва ли скоро ще се случи. Най-малкото двете телевизии нямат никакво желание да се съобразят с цифрите на компанията, която по традиция дава по-високи рейтинги на конкуренцията.