Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Изборните оферти на големите политически партии приличат поразително на пролетните намаления в магазините. Там етикета на залежала стока с цена 50 лв. се изхвърля в кошчето и заменя с нов, на който с червен маркер се задрасква цена от 80 лв., а под нея се изписва "промоция - 60 лв."

Абсолютно същата схема ни пробутват и системните играчи в политиката - продават ни скъпо стар продукт, представяйки го за нов, като всъщност не са обновили дори и само опаковката му.

За да видите същността на голямата политическа оферта 2017, не е необходима данъчна ревизия, само надникнете в листите. Специално в моя район в София с много незначителни изключения на избираемите места виждам едни и същи втръснали до изтощение манекени, които ми се предлагат вече на 3-та, 4-та и дори 5-а сензационна промоция.

Както обикновено на витрината са изложени дежурните бивши вицепремиери и министри, плътно следвани от абонирани депутати с по 1 изказване от трибуната на парламента, бивши районни кметове с провален мандат, общински съветници лобисти.

Лъскавата опаковка на листата - певци, артисти, световни шампиони, са натикани в склада - от 8-о до 17-о място - те съвсем скоро ще разберат, че през цялото време са били под мотото на олимпийския принцип - "важно е участието".

Както се разбра, няма никакъв смисъл да се задрасква и квадратчето "не подкрепям никого", защото този "революционен антивот" се миксира с останалите бюлетини и само помага на големите партии да вкарват повече депутати с по-малко гласове.

Накратко - на тези избори партиите не предложиха абсолютно нищо ново. Нямаше дори послания по важните за хората теми. Не че ако ги имаше, те после щяха да се претворят в действащи закони в Народното събрание. Имаше само противопоставяне и задълбаване в разделението на нацията.

А козметичните щрихи - нови лица в листите, са само евтина измама, но когато подвеждащата реклама идва от партиите, няма защита на потребителите.

Разбира се, съвсем услужливо за системните играчи времето не достигна за промяна в избирателната система, както поискаха в референдум 80 процента от българите. Партийците дори не намалиха и субсидиите си.

Затова единствената възможност, която се открива пред избирателите, е да не гласуват сляпо за партии, а да огледат внимателно хората в листите и така да изберат кого да подкрепят.

Този министър направи ли нещо успешно в управлението си, или само задълбочи провала, заложен още от предшественика му? Тази кметица ремонтира ли улиците, направи ли града по-чист или само открадна държавни пари с приятелски фирми?

Депутатът Х активен ли беше в парламента? Участва ли в писането на закони, или костюмиран лобираше в работно време за дежурните тарикати в ресторантите около Народното събрание?

Според последни социологически проучвания 20 процента от избирателите, които ще гласуват в неделя, още не са избрали кого да подкрепят. Със сигурност това са хора, чийто бизнес и живот не е свързан с хранилките на партиите. Това са клиенти, които съзнават, че са предварително излъгани на политическата сергия.

Те най-вероятно ще изберат бюлетината след кастинг в листите. Направи го и ти. Не че това ще промени нещо генерално. Но в така заложената от политическите играчи оферта това е най-малко лошата сделка.