Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПОСТИЖЕНИЕ: Марк Зукърбърг сбъдна мечтата на поколения психолози да манипулират чрез компютри и слухове.
ПОСТИЖЕНИЕ: Марк Зукърбърг сбъдна мечтата на поколения психолози да манипулират чрез компютри и слухове.

Спецкомпании ни правят психопортрети, за да ни манипулират в социалните мрежи

Оказва се, че промиването на мозъци далеч не са scf-fi технологии и хипнотични средства. В съвременния свят всеки може да използва техники, чрез които да заобиколи мислещата част на мозъка и да го накара да се подчинява.

Най-голяма опасност ни грози в социалните мрежи, където непрестанно сме заливани от опити за манипулация. Някои са по-безобидни - те карат жертвите да си купят определен вид стока. Други обаче са причина за спечелване на избори от определен кандидат или за излизането на цяла държава от Европейския съюз.

Оказва се, че британската компания "Кеймбридж Аналитика" ползва данни от социалните мрежи, специална програма прави психопортрети на потребителите и предпочитанията им. В резултат на това те имат маса спечелени кампании в цял свят.

"Екипът на Тръмп е платил над 6 млн. долара на компанията, за да окаже влияние във виртуалното пространство върху колебаещите се избиратели", разкри неотдавна "Гардиън". Според медията тайнствената компания стои и зад резултатите за Брекзит.

А това, което правят,

далеч не е незаконно

Те успяват да открият в мрежата хора, които се колебаят в своето решение и ги "заливат" с толкова много информация в подкрепа на тезата, която пропагандират, че в крайна сметка решението е взето. Винаги в тяхна полза.

Този метод обаче не е нов. Това е начинът, по който действат гигантите фейсбук, туитър, гугъл и т.н. Социалните мрежи следят какво харесват хората, какви са техните предпочитания и позволяват до тях да достигне само определен тип информация, която не отразява изцяло даден проблем. Така се създава общество, което се страхува да мисли по различен начин от другите и мненията на хората се уеднаквяват.

Друга техника, използвана в контролирането на мозъка, са подсъзнателни съобщения. Човек е несъзнателно бомбардирани с умело прикрита информация непрестанно. Тя създава емоция, която пречи на интелекта и преценката на индивида да вземат правилното решение и вместо това го оставят в ръцете на психическото му състояние. Може би хората никога няма да разберат защо изведнъж започват да се държат по определен начин или започват да се пристрастяват към продукти и скъп начин на живот.

Социалните медии са използвани за промиването на мозъци и от организации като ИДИЛ и “Ал Кайда”. Жертви на групировките стават уязвими хора, търсещи смисъла на живота.

Тези, които не познават исляма,

се манипулират по-лесно

и е по-малко вероятно да спорят срещу това, което им е казано.

Поддръжниците на ИДИЛ започват комуникацията си с набелязаната цел бавно, обяснявайки, че западните медии нарочно преувеличават действията на групировката, но се опитват да прикрият, че именно тя стои зад техните действия. Чак когато връзката с жертвата е стабилна и приятелска, започват разговорите за джихад, които прерастват в покана за присъединяване към халифата.

През 2011 г. режисьорът, художник и продуцент Джеф Уорик създава документалния филм

"Програмирането на нацията"

В него бившият представител на рекламни компании дава примери за това как подсъзнателни съобщения и други методи са използвани от рекламни мениджъри и медии, за да създават културни "норми" и социални програми като консуматорството, материализация на женските тела, здравни алтернативи и прослава на насилието.

Рекламите и дори филмите

са друг съвременен начин

за контрол над мозъка

Човешкото възприятие е резултат от сложни мозъчни активности, зрителите често не си дава сметка, че всъщност може да бъде неволен обект на въздействие и внушение чрез незабележимия за човешкото око т.нар. 25-и кадър.

Въздействието му върху човека е научно доказано и е определено като вид "насилие" над мозъка.

Всичко за този мистериозен кадър и как ни влияе, четете в хартиеното издание.