Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

От началото на месеца Станислав Каваримов става официален механик на картинг отбора в Керпен

Следващата седмица 26-годишният старозагорски механик Станислав Каваримов ще трябва да замени лондонския квартал Кингстън Ъпън с жилище в германския град Кепрен, където ще започне работа на пълен работен ден за картинг отбора на Ралф Шумахер.

Младежът, който от две години работи като техник за британския отбор ВКС, е получил офертата преди дни, след като отговорил на обявата на страницата на КSM-Шумахер, а след това получил и офертата.

“Това е самото подножие на абсолютния връх в този спорт – обяснява заралията. – Ако го сравним с Ф1, все едно, че ще работя за отбора на “Ред Бул”! Страхотен шанс извадих.”

Кавиримов обаче си признава, че не е сигурен колко пъти

от екипа на Шумахер мълчаливо са го наблюдавали как работи

по време на участията му с британския тим в световните финали тази година.

“Вероятно са питали и колегите ми как се справям, защото отговорът на мейла до КSM-Шумахер закъсня близо две седмици и дойде в средата на октомври, преди да се видя и да говоря с шефа хер Вилфрид Мюхен”, пояснява Каваримов.

Какъвто и да е бил интересът от екипа на Шуми към младежа, каквито и да са били впечатленията на Мюнхен при срещата си с Каваримов, нещата се решават на лична основа.

“Помогна ми полският колега Доминик Шчепек – обяснява Станислав. – Двамата работехме един до друг по време на финала на световното в Швеция. Доминик ми дължеше услуга, но предполагам също, че някой от хората на КSM-Шумахер е разпитвал за мен, защото ми предложи лично той да ме презентира пред Мюнхен, преди да се срещна с него. Явно го е направил добре – резултатът е, че ще започна работа в Керпен.”

КSM-Шумахер Тим е един от гигантите в спорта,

управлявайки кариерите на повече от 30 пилоти,

които тръгват от картинга, но погледът им е отправен единствено към Ф1. Идолите им - братя Михаел и Ралф Шумахер, са примерът на всяко едно от тези хлапета.

В момента старозагорецът е единственият българин сред най-престижните отбори в този спорт. Но много преди да направи впечатляващата си кариера в Англия, още като осмокласник Станислав – Талибанчето (прякорът и до този момент той е запазил в автомобилната гилдия) работи като механик за един от най-добрите български пилоти Стефан Георгиев. “Още през 2002 г. говореше, че иска да работи в Англия като професионален спортен механик”, припомня си мултишампиона на България Стефан Георгиев.

Две години след като през 2014 г. стъпва на Острова и започва да работи в един сервиз за

“страшно лъскави и зашеметяващо скъпи стари автомобили”,

Стан продължава да преследва целта си – кариера, изцяло посветена на спорта. Така че в един момент зарязва сервиза, в който се реставрират стари модели на “Ферари” и “Ламборгини”, за да започне работа с трима млади пилоти – Алекс Д’Арси и братята Торпи.

“С наставника ми Пийт работехме по една “Калифорния” (“Ферари Калифорния 250” – бел. ред.), която трябваше да бъде боядисана в синьо, цвят “Ред Бул”. Преди реставрацията

тази кола сигурно струваше над 1 млн. паудна

Тогава Пийт ми каза, че е на Себастиян Фетел. Ама… пилотът обърка цвета!”

От собственика Джо Маккери, който е много близък приятел на техническия директор на “Ред Бул” Ейдриън Нюи, Пийт и Стан научават рано-рано, че Фетел е подписал предварителен договор с “Ферари” и така “Калифорния”-та бе боядисана… с “грешния цвят”.

“Може би така цената на автомобила, който след реставрацията стана поне три пъти по-скъп, сигурно би скочила още нагоре”, коментира Станислав.