Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Гордостта на руските военноморски сили - авионосецът "Адмиралът от флота на Съветския съюз Кузнецов", се превърна във водеща тема напоследък, след като бе изпратен на мисия в помощ на руските войски в Сирия. Преобладаваха подигравателните оценки и снимки, на които се виждаха облаци черен пушек, обгръщащи военния кораб, докато се придвижва на собствен ход към Средиземно море. Някои дори побързаха ехидно да го сравнят с исландския вулкан Ейяфятлайокутъл.

Сред присмеха, който предизвикаха в социалните мрежи някои от кадрите с него, се появиха и информации, че плавателният съд

има "проблеми с

двигателната система"

При това не липсваха и иронични коментари, че обикновено, за да се придвижва пълноценно, му помага цял флот от спомагателни съдове и буксири.

Доколко са сериозни критиките към него, ще кажат специалистите, но факт е, че от самото си построяване първият руски самолетоносач, изглежда, има лош късмет

Освен че дълги години престоява на док заради ремонти, с него се свързват и сериозни аварии.

През 2000 г. "Кузнецов" участва и в крупните военни учения, при които става ужасната трагедия с атомния ракетен подводен крайцер К-141 "Курск". В резултат на това е отменен и вторият курс на крайцера на бойна служба в Средиземно море в края на същата година.

В течение на десетина години още няколко инцидента бележат нелеката съдба на авионосеца. На 19 октомври 1995 г. се случва авария с хеликоптер Ми-8. Силен страничен вятър

обръща летателния апарат по време на маневра на палубата за излитане Напълно е унищожен носещият винт на бойния вертолет, а елемент от лопатката попада в ръката на офицер и чупи костта, но корабът се отървава без повреда.

На 18 октомври пък става авария със Су-25 УТГ. Самолетът извършва тежко кацане, вследствие на което чупи десния си колесник. По-сериозни последствия са избегнати благодарение на случайността -

изтребителят се закача на куката за кабела, който улеснява спирането

при приземяване.

Сред предполагаемите причини за инцидента са грешка на екипажа и намалената здравина на метала вследствие на остаряване.

След като е закаран в ремонтната база, се оказва, че самолетът не може да бъде поправен и е отписан от експлоатация.

Кои са другите два инцидента с крайцера и защо той седи в продължение на години за ремонт в различни докове, четете в печатното издание на в. "168 часа"