Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Очакваните приходи от толсистемата са от 800 млн. до 1,5 млрд. лв.
Очакваните приходи от толсистемата са от 800 млн. до 1,5 млрд. лв.

От пътната агенция
подозират, че умишлено
се бавят новите такси

Фирмата, която обжалва търга за толсистемата и временно спря обществената поръчка за нея, няма нито лев активи. Това показва счетоводният баланс на “Мархинженеринг” към 31 декември 2014 г.

На 5 май тази година “Мархинженеринг” е внесла жалба в КЗК срещу решението на председателя на агенция “Пътна инфраструктура” за поръчката за проектиране, изграждане и въвеждане на толсистема за камионите и за електронна винетка за леките автомобили.

Фирмата жали крайния срок за офертите, който е удължен до 16 юни. Смята, че това е незаконосъобразно.

С определение от 18 май КЗК оставя без уважение искането на фирмата. Тя обаче обжалва във Върховния административен съд, казаха от пътната агенция. Когато има такова обжалване,

поръчката

временно

се спира,

поясниха оттам.

В понеделник шефът на пътната агенция Лазар Лазаров заяви, че дейността на фирмата не е свързана с електронни системи за управление на пътния трафик.

В. “24 часа” видя в Търговския регистър, че предметът на дейност е проектиране, строителство, обзавеждане, ремонти, поземлен кадастър, недвижими имоти, търговия и други. Капиталът е 5000 лева.

От последния публикуван счетоводен баланс от края на 2014 г. става ясно, че печалбата на компанията е 14 000 лв. Няма активи, дялове и акции в други предприятия.

В отчета за паричните потоци са записани само 19 000 лв. - печалбата плюс капитала. Празен е и отчетът за приходите и разходите.

Посоченият телефон за връзка се оказва, че вече не е валиден.

Седалището на

фирмата е в

циганската

махала

на ул. “Суходол”, а за кореспонденция е посочен апартамент в “Младост 1” в София. Едноличен собственик е Георги Георгиев Божков, който я купува през 2015 г. от Александър Пешев и дъщеря му Маргарита Пешева.

С пускането на толсистемата се засягат много интереси, най-вече на тези, които пътуваха почти безплатно по пътищата ни, каза в понеделник Лазаров и заподозря, че някой, който иска да кандидатства, не е готов с документите си и така иска да бави процедурата.

Източници, близки до МРРБ, припомниха, че правителството има решение България сама да си изгради толсистемата и електронните винетки, а не да купува готов софтуер, за който да плаща всяка година поддръжка. В бранша подозират, че е възможно да се прави опит да се провали търгът и по тази причина.

А приходите от пътните такси чрез толсистемата се очаква да са между 800 млн. и 1,5 млрд. лв.