Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Всички смятат световното първенство в ралитата през тази година за преходно, преди от идната година в най-атрактивната от бензиновите дисциплини да бъдат направени кардинални промени.
Те трябва да направят автомобилите по-мощни и по-атрактивни, за да запазят многохилядната публика край трасетата. В спортните правила също ще бъдат въведени промени, но докато за техниката е ясно, че трябва да стане по-мощна, а колите – по-зрелищни, новостите в регламентите ще станат известни по-късно през годината.
За разлика от Ф1, където Международната автомобилна федерация (ФИА) се лута от едни към други правила, докато публиката на пистите и телевизионната аудитория намаляват, спецовете в ралита от година работят усилено, за да променят и играта, и “играчките”.
Факт е, че сегашните коли дори и на водещите заводски отбори остават далече от носталгичното време на 80-те години и митичната група “В”. Тогава всеки пилот трябваше да контролира между 500 и 700 “коня” по капака, а световните производители печелеха огромни рекламни ресурси от участието си в това първенство.
През тези години, освен познатите от последните първенства, в колоната бяха още всички германци – “Ауди”, “Порше” и “Опел”, французите се допълваха от “Рено”, “Ланча” и ФИАТ бяха непобедими, което принуди англичаните спешно да направят спортен вариант на MG. Дори японците, представени само от “Нисан”, се готвеха да разширят присъствието си с “Тойота” и “Мицубиши”. Сега лимитът за мощността е едва 450 к.с., което не се харесва на публиката.
Новата тенденция обаче
вече е налице,
защото 8 месеца преди да влязат в сила новите регулации, “Ситроен” извади на бял свят своя прототип. Изпитанията му се правят във Франция, а колата C3 WRC, чиито изпитания се правят от Крис Мийки, e с камуфлажни цветове от червено-бяло-черно, за да се скрият елементите от очите на шпионите.
“Потенциалът му е огромен, развитието му тепърва предстои”, категоричен е ирландецът, след като за първи път видял “новата си пушка” край Шато д’Ластур.
Спецовете обаче смятат, че не това е истинският “Ситроен C3 WRC”, който ще бъде на терена. В момента върви голямото надлъгване на четирите големи – “Форд”, “Ситроен”, “Фау-Ве” и “Хюндай”. Информацията, ако не броим французите за това кой какво е направил до момента, за тях е повече от оскъдна.
Световните шампиони показаха само артистична скица на своето “Поло WRC 017”, от “Форд” казват, че пълният вариант на прототипа не е построен, но пък на сегашните си шасита са изпробвали голяма част от бъдещите агрегати.
Корейците мълчат
и вероятно “Хюндай”, ще поднесе изненадата си в средата на лятото.
Петият автомобил, който трябва да се появи (след пауза от 17 години – бел. ред.), е “Тойота”. При това японците поставиха условие във ФИА, че ще участват в шампионат, в който регулациите са променени, и принудиха шефовете предсрочно да вземат решения за новите правила. В противен случай измененията трябваше да се правят в периода 2018-2020 г.
И при “Тойота” нещата са засекретени. Работи се по проект на “Ярис WRC”, но е ясно, че този модел е само изпитателната платформа на бъдещата състезателна кола.