Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

НАПРЕДЪК: Пилотите на “Мерцедес” все още разполагат с малък авантаж пред “Ферари”.
НАПРЕДЪК: Пилотите на “Мерцедес” все още разполагат с малък авантаж пред “Ферари”.

В неделя на австралийската писта “Албърт парк” започва най-дългият в историята на Ф1 шампионат

За първи път в историята на Формула 1 световният шампионат ще продължи повече от 8 месеца и между старта и финала ще затвори 63 пълни състезателни дни в най-дългия от 1950 г. насам календар. Той включва 21 състезания и ще бъде запомнен, ако не с друго, то с продължителността си.

Между старта в неделя на австралийското трасе “Албърт парк” и финала на трасето “Яс Марина” в Абу Даби ще трябва да се навъртят 1254 обиколки или, общо 6313 състезателни километра.

“Най-малкото заради това се очаква сезонът да бъде труден и битката за титлите може да се развие по най-неочакван начин”, категоричен е в обзора си за първенството Алън Пъркинс пред Радио Файф.

Дали обаче очакванията за различен шампионат, в който “Мерцедес” няма да бъде стопроцентовият диктатор,

ще се сбъднат. Във Ф1 статистиката се смята за водещ компонент при планирането. Но ако се разчита единствено на анализа на фактите, то годината обещава отново да е за Хамилтън и Розберг. Това се подсказва от факта, че през последните две години двамата са спечелили 32 от общо 38 GP. Само през миналия сезон двамата са спечелили 18 от всички 19 най-добри позиции на старта.

И това веднага стана причина 86-годишният шеф на формулата Барни Екълстън да направи промяна в системата за квалификациите. Тя е една от новостите, макар да не е ясно след Австралия от кой момент на шампионата ще се прилага новият й вариант.

“Системата е откровено глупава и ние нямаме интерес от нея”, категоричен е Ники Лауда, консултантът на германския тим. Заедно с Екълстън и президента Жан Тот, австриецът е в т. нар. “Стратегическа група“, която трябва да направи радикалните промени в следващите години. Но зад думите на бившия световен шампион лесно се открива обяснението: промяната се прави главно за да се толерират фераристите – старата слабост на Барни.

Мистър Е, както е известен английският милиардер, изобщо не му пука и открито заявява, че иска да види “Ферари” шампион. Това кара човек да се замисли дали босът не върши всичко и навсякъде по силите си единствено за да отреже шансовете на германския тим.

Самият Хамилтън смята, че

“Ферари SF16-H” е впечатляващ болид,

а времената от предсезонните тестове се приемат доста заплашително за “Мерцедес”. Фактите показват, че през 2015 г. Хамилтън и Розберг са били средно с 0,689 сек по-бързи от Фетел и Райконен. В дългата зимна пауза в Маранело са работили напрегнато и са свили разликата, ако се съди по средните времена от Барселона, с 0,486 сек.

Все пак остават едни 0,203 сек, които дават авантаж на “Сребърните стрели”, но в хода на шампионата и с развитието на автомобилите Скудерията ще се мъчи да заличи тази разлика, а в Щутгарт най-малко да я запазят, ако не и да увеличат преднината си.

Дори само от това следва да се предположи, че 2016 г. може да се превърне в първия сезон, в който ще има двубой на два тима, а четиримата им пилоти ще са в пряк спор за титлата.

Вътрешноотборните спорове от своя страна

изваждат на преден план

и двамата съперници

– Люис Хамилтън срещу Себастиян Фетел. Защото и в двата тима лидерите имат своята преднина (0,304 сек пред Розберг и 0,403 – пред Райконен).

“Не съм изгубил фокуса си, още от “Албърт парк” стартирам за четвъртата си тила”, без колебания заявява Люис Хамилтън.