Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Автомобилният гигант ще търси партньори, за да осъществи амбициозния си план 

Една от иконите на автомобилната промишленост – “Алфа Ромео” ще се появи в световния шампионат на Ф1 и това ще стане в началото на следващия шампионат.

За това говорят не само поредицата от информации, които специализираната преса публикува през последните шест месеца, а и зачестилите изказвания на шефа на автомобилната FCA Груп, която освен “Алфа” събира в себе си още осем марки от иконостаса на автомобилната промишленост: „Ферари”, „Масерати”, „Ланча”, ФИАТ, „Крайслер”, „Джип”, „Абарт”, SRT и RAM.

Последното изявление на президента на FCA Груп Серджо Марчионе също говори за това, след като той твърди, че

легендата може да се върне в световното първенство

със свой тим, но единствено при подкрепата на още един отбор от Ф1.

Точно зад тази фраза се крие и истинската информация, която реално Марчионе поднесе при началото на продажбата на акции на „Ферари” на Миланската стокова борса. Тълкуването на това заявление обаче показва, че времето за изпълнение на задачата вече е стартирано и „Алфа” ще има своя отбор.

„Без подкрепата на още един отбор” означава само едно: бъдещият италиански тим ще бъде “Б” отбора на „Ферари” и през стажуването в него ще бъдат вземани най-надарените пилоти за Скудерията.

Впрочем схемата изобщо не е нова и се практикуваше още през средата на 80-те години от Флавио Бриаторе, тогава шеф на „Бенетон”, който “прецеждаше” младите таланти първо в екипа на “Футуърк”.

Същото сега се прави от

“Ред Бул” и собственикът му Дитер Матешиц, който притежава и втория отбор със същото име, но в превод на италиански – “Торо Росо.”

Каква е идеята при италианците? Минимални технологични и преди всичко финансови рискове от създаването на “Алфа Ф1”.

Технологичната база на групата FCA е толкова голяма и така сигурна, че в това отношение рискове не се предвиждат. Отделно при създаването на отбора ще бъде използвана една и съща техническа и инженерна култура.

От гледна точка на самия спорт

завръщането на

“Алфа Ромео” ще бъде най-големият хит,

защото след като това стане, реалните автомобилни производители, които спорят за най-бляскавите две титли в бензиновите спортове, ще се увеличат с още един. Отделно от това, в момента единствено “Рено” е производителят, който предлага на пазара коли, които не са в най-луксозния клас, а точно към този сегмент ще е насочена и рекламата на “Алфа”.

„Смятам, че напълно неоправдано преди години (2009 г. – бел. ред.)

БМВ напусна състезанията

след четири сезона

и отвори мястото на “Мерцедес” – категоричен е Марчионе. Битката за международните пазари между двата германски гиганта винаги е била разчетена така, че двете марки много рядко се оказват противопоставени на терена на спорта.

В това отношение италианците са по-гъвкави, като през годините в състезанията на Ф1 са участвали едновременно до 4 италиански отбора, макар да е вярно, че нито един от тях не е могъл да се мери с “Ферари”.

Това всъщност е и втората част от скрития замисъл на Марчионе: възраждайки покрай Ф1 името на “Алфа Ромео” и автомобилите от масовия сектор на пазара, миланците няма да отнемат от имиджа на най-великия тим във Ф1, а ще работят за него.