Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПОСОЧЕН: Половин година преди първенството във Ф1 да е приключило, Барни Екълстън вече определи новия шампион. За трети път той нарочи Алонсо.
ПОСОЧЕН: Половин година преди първенството във Ф1 да е приключило, Барни Екълстън вече определи новия шампион. За трети път той нарочи Алонсо.
Новият шампион във Ф1 ще бъде Фернандо Алонсо, твърди 83-годишният шеф на шампионата и фактически властелин на автомобилните писти Барни Екълстън.

"Мисля, че те ("Ферари" - бел. ред.) са много по-добре през тази година", заявява гурото на автомобилния спорт пред британското Радио 5.
Да припомним, че това е третият случай след 2005 и 2006 г., в който Екълстън отрано посочва, че

Алонсо ще е
победителят в шампионата


Разликата с предишните два случая, в които 31-годишният испанец караше за "Рено", е единствено в месеците, в които Барни предрече първенството. През 2005 г. това стана през юли, а на следващата година той обяви испанеца за почти сигурен първенец още през май.

Интересното е, че когато Екълстън посочи името на шампиона, той обикновено познава. Въпрос е дали това е случайно или и заради огромната информация, която притежава британецът.

"Ще бъда изненадан, ако двамата не спечелят и титлата при конструкторите", заяви Екълстън на въпроса на Нейл Пъркинс дали Алонсо ще направи дубъл и с тази корона.
Изказването на Екълстън идва преди старта в Бахрейн и след като седмица по-рано в Китай испанецът спечели първата си GP за годината и своята 31-ва победа в кариерата.
Отборът на "Ферари" е на сухо в световните първенства, в които

не е печелил титлата при
пилотите отпреди пет години,

а отборът не е бил на върха в продължение на четири сезона.
Радикалната промяна в болида тази година показва не толкова изоставането на "Ред Бул" на този етап от шампионата, колкото значително по-добрия старт на сезона за италианците.

Междувременно в кервана на Ф1 отново има напрежение заради възможните размирици в Бахрейн. Те започнаха седмица преди старта с демонстрации на антиправителствени групи край пистата.

Това налага увеличаване
мерките за сигурност,


а според Радио5 някои от пилотите са увеличили броя на своите лични телохранители с по двама души.

Пистата "Сахир" е едно от най-сложните съоръжения през годината, независимо, че трасето е добре познато от тестовете, които са правили отборите. Особеностите тук са свързани главно с високите температури и деградирането на гумите "Пирели", както и от появяващите се "пасажи" от навят пясък по трасето.

НАЙ-ХАРАКТЕРНО ЗА 
ПИСТАТА В БАХРЕЙН


:: Дължината на една обиколка на трасето е 6,299 м, като за цялото надбягване се правят общо 49 обиколки. На финала на GP на Бахрейн победителят ще е изминал общо 308,405 км.

:: В четвъртия старт могат да се очакват 2-3 спирания в бокса в зависимост от стратегията на тимовете.

:: В рамките на 3 сек и дистанция от 130 м "свалянето" на скоростта е от 315 до 65 км/ч.

ГЕРМАНЦИ И ЯПОНЦИ ИСКАТ ПОДЯЛБА НА ПАЗАРА

Най-вероятно два от гигантските автомобилни производители - "Фолксваген" и "Тойота", ще се включат в преразпределението на пазара на моторите във Ф1 от края на годината. През 2014 г. в сила влизат новите правила за използване на двигатели V6 с турбини и радикалната промяна (първа от 1998 г.) ще отвори и страховита битка за клиенти.

В момента "Рено" - 4 тима, "Мерцедес" и "Ферари" - по 3, са парцелирали пазара, като единствено руският "Марусия" използва най-слабия и най-евтин агрегат на "Косуърт".

Гарантирано догодина ще има най-малкото един нов производител и най-вероятно това ще е "Тойота".

В същото време слуховете за "Фолксваген", които вървят трета година, са не за мотор на основната марка, а за на дъщерните "Шкода" или "Ибица". Още отсега има сериозни опасения, че новите V6-турбо драматично ще намалят интереса на публиката със звука, който няма да има нищо общо с този на класическите формули.

5-ГОДИШЕН ДОГОВОР ЗА УЕБЪР КАТО ФИРМЕН ПИЛОТ В "ПОРШЕ"

В началото на седмицата австралийският пилот на "Ред Бул" Марк Уебър е имал неофициална визита в заводския тим на "Порше". След страховитите скандали вътре в тима и очевадното пренебрежение към 36-годишния, неговото бъдеще е вън от екипа и с договор с пистовия тим на германската легенда в автомобилния спорт.

Всъщност машината за слухове произведе тази новина далече преди GP на Китай и въпросът е единствено дали Уебър вече е подписал 5-годишния си контракт, или това предстои да стане.

Като се има предвид обаче, че изтече информацията за първата му визита в бъдещия му тим, нещата изглеждат 90 на сто решени. Категоричното отричане на страните или баналното "Без коментар" само допълнително потвърждават факта, че от края на годината Уебър се мести в шампионата по издръжливост. От догодина той ще седне зад волана на новия прототип и ще стане част от отбора, който с 16-те си победи в "Льо Ман" е най-успешният отбор в надпреварата за издръжливост. Последната победа на "Порше" е от 1998 г. с модела 911 GT1.

"Плановете ни са за тестове и в тях Марк Уебър не фигурира. Говорейки за пилотите на отбора за догодина, трябва да се знае, че те ще бъдат определени в последния момент", категорично отсече говорител на марката.

Като истински джентълмен, Уебър играе по правилата независимо от ударите по-долу от кръста, които получава и от Себастиян Фетел, , и от тима, който се страхува да не разсърди разглезеното и галено момче на "Ред Бул".

След като ограби победата от Уебър в Малайзия, а в Китай му се случиха всички възможни "дефекти", все по-често чува мълвата, че срещу №2 в отбора има истинска конспирация срещу австралиеца.