Министрите си отиват, олигарси за малко в ареста, но злото остава

12.09.2018;

Парламентът ще смени тримата министри заради инцидента със 17 загинали в автобуса край Своге, но жертвите от катастрофи за годината няма да намалеят и злото на пътя ще остане.

Министерските рокади преследват други цели и тушират различни от обявеното напрежения. Някои от тях са съвсем логични и дълго чакани. Просто се получи удобно нарушение да се изпълни дузпата. А министър Нанков може да се каже - получи червен картон от резервната скамейка, без да излезе на терена - покрай сухото изгоря и мокрото.

Рокадите обаче не решават проблемите.

Също като гениалната идея да се проверява изпълнителят на ремонта на фаталната отсечка от пътя. Някой в Народното събрание се напъна и изведнъж забеляза, че същата фирма е дежурна в печеленето на поръчки за ремонти. Ами тези депутати в последнете 10 години къде живяха? В някоя паралелна държава ли? Преди да загинат 17 души в автобуса, не виждаха ли рекламните табели на фирмата по пътищата и магистралите в страната?

И схемата с нашумелите напоследък прокурорски проверки срещу олигарси не прави изключение. Всички знаехме какво правят тези богаташи. Включително и за схемите с ДДС, с неплатените данъци и натрупания в резултат на всичко това мутробароков лукс.

Може би само в службите не са знаели какво се случва? Или пък са били добре информирани, но то е било само "за сведение"? "Дело на чекмедже" - както се бе родил един точен термин преди много години в прокуратурата.

Ето такива въпроси неизбежно ти идват, когато някой рекламира шумно толкова много закъснели арести и разследвания. Хубавото е, че всичко това е многократно мултиплицирано дежа вю за всички нас.

Толкова пъти ни се е случвало, че нямаме никакви очаквания за крайния резултат. Лошото е, че неуспешният откъм справедливост и възмездие финал няма да ни изненада и обиди, за да поискаме сметка за продължителното престъпно бездействие. Ние се засягаме повече от други неща - когато някой ни изпревари на пътя и пререди на опашката.

Както и при катастрофите, просто начинът на живот се пренася на пътя в маниерите ни на шофиране. Зло и агресия навсякъде около нас, злобен поглед и газ на шосето.

Увеличиха се глоби, стотици камери снимат на пътя, МВР включи в атаката срещу нарушители през август даже и хеликоптер, но убитите на пътя бяха повече от миналото лято. Сега и трима министри напускат "Дондуков" 1, но когато всички карат като луди, изнервени от опасността някой да излезе по-голям тарикат от тях, няма как проблемът да бъде решен.

Оказва се, че даже и в секундата преди фаталната катастрофа със 17 загинали шофьорът на автобуса разменил две реплики с най-близката пътничка до него и тя била по повод на това, че дори и в този дъждовен ден всички карат като луди.

Проблемът обаче не е само в шофьорите, но и в пътниците, които позволяват всичко това да се случва, като пренебрегват личната си безопасност. В пътниците, които помнят по-малко от калинките в тревата до пътя.

Само няколко седмици след фаталната катастрофа до Своге микробус се обърна на друго място в България, като по чудо без жертви, но се оказа, че никой от хората зад шофьора не е бил с предпазен колан. Чак сега приемаме закон, който ги прави задължителни и в по-големите транспортни средства. А как ще ги накараме да си ги закопчават... Това сигурно ще отнеме още 10-15 години и стотици трупове.

Знам, че сигурно искам прекалено много, но защо вместо шоуто с министри просто не се помисли още малко по въпроса как да си принуден възможно най-бързо да си платиш глобата, както и да изтърпиш всякакви последствия и ограничения, наложени заради нарушения на пътя.

В нашия случай, повярвайте най-сетне, само това дава бърз резултат.

Още от Коментари

Правата на престъпника нямат край, правата на жертвата обаче свършват със скромният надгробен паметник

Според мен болшевишкият комунист и контролираното от него общество разрушава цивилизацията чрез терора на една съдебна система, която обвинява, съди и в крайна сметка унищожава годните, читавите,

Усмивките, дами и господа, са си нашите, не са чужди!

Такива като тебе, Тото, са последните Губя си времето с нередните Вярваха само на емблемите Имат лед във вените-е! Усмивките, дами и господа, са си нашите,

Знаете ли какво са 5 пет години?!

Знаете ли какво са 5 пет години?! Толкова много, че чак общото ни съобщение за раздяла с бтв, с която се "родихме" заедно, вече да не съществува. Не мога да споделя онова съобщение за напускането ми,

Историята за брадвата и съпругата, които паднаха в реката

"Един дървар мина над реката и си изпусна брадвата във водите ѝ. Заплака от мъка, но тогава Господ му се яви и попита: - За какво плачеш? - Как да не плача,

Безхаберници с възпитание нулево. Навсякъде са и са непоправими!

На кръговото на Руски паметник супер сладка баба над 80, решена в ярко розово и червено с бяла коса и умилителни къси чорапки с къдрички тръгва да пресича на пешеходната пътека.

Хората никога няма как да бъдат напълно равни. Ето превъзходството в баскетбола на Майкъл Джордан над мен е несправедливо

Хората, където и да се намират по света, никога няма как да бъдат напълно равни. Най-малкото заради физиката ми, аз, с моите 182 см, не мога да играя баскетбол като Майкъл Джордан или друг легендарен

Той е продукт на хибридните битки на Кремъл!

От доста време се знае, че Асанж е партньор на ГРУ. Но последните разкрития, че руските спецслужби са се опитали да го изведат тайно от посолството на Еквадор и от Великобритания в дипломатически

Писъмце до моя приятел Иво и другите сценаристи на Слави, както и до други любители на балканския кашкавал

Калин Терзийски във фейсбук: МАЛКО ПИСЪМЦЕ ДО МОЯ ПРИЯТЕЛ ИВО И ДРУГИТЕ СЦЕНАРИСТИ НА СЛАВИ, КАКТО И ДО ДРУГИ ЛЮБИТЕЛИ НА БАЛКАНСКИЯ КАШКАВАЛ ...е, Ивак, ти чел ли си последните ми книги?

Тоталитаризъм на добрите намерения

22 септември се оказа ден на зависимостта от кресливата посредственост В събота бе национален празник - Ден на Независимостта, и същевременно бе обявен за ден без автомобили в центъра на София.

Този уебсайт или инструменти на трети страни може да използват "бисквитки", които са необходими за функциалността им и са необходими за постигане на целите, илюстрирани в политиката за бисквитките. С натискането на бутона "Приемам" вие се съгласявате с използването им.