Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

За да се състезаваш във Формула 1, трябва да имаш страхотни качества. А за да станеш пилот на Мерцедес и Ферари, трябва да бъдеш роден шампион на пистата. Такъв е и Фернандо Алонсо, който обяви, че напуска марковата надпревара след края на сезона. Испания е страна с традиции в много спортове, сред които и моторните, но най-ярката местна легенда в тях без съмнение е 37-годишният Алонсо. Той е двукратен първенец на планетата и три пъти световен вицешампион.

През 2005 г. стана най-младият състезател, стъпил на върха в най-престижната скоростна надпревара. Вече повече от 15 години Алонсо е звезда, въпреки че в голяма част от кариерата си нямаше късмета да получи адекватен болид на качествата си, за да бъде конкурентен на останалите топ пилоти. Независимо от това, Фернандо винаги кара на лимита на възможностите си и неслучайно в този момент е четвъртият най-добре платен състезател във Формула 1 след Люис Хамилтън, Себастиян Фетел и Кими Райконен.

Още актуални новини от света на спорта четете на 7777.bg/news/sport

Семейството на Алонсо казва, че детските му снимки си приличат по това, че на всяка от тях позира с автомобил или негов прототип. На 3 години получава първия си картинг, който всъщност първоначално не бил предназначен за него. Баща му го сглобява за 8-годишната му сестра, която обаче не проявила интерес към този екстремен спорт. Веднага педалите се преправят, за да паснат на краката на малкия Фернандо и той започва да прави обиколка след обиколка. Първата си победа постига на 8, а на 11 вече е шампион по картинг на Испания. С него той придобива безценни умения и дори става втори в света при юношите. Следва един сезон във Формула 3000, където подгрява за истинската битка в мечтаната Формула 1. В нея стартира с отбора на Минарди, но най-големите си успехи постига с Рено. Дебютира на 19 години на пистата в Мелбърн в Австралия, на 21 печели първата си квалификация на трасето в Малайзия, а на 22 в Унгария за първи път се качва на най-високото стъпало на почетната стълбичка.

Само на 24 години Фернандо постига мечтата си да бъде шампион във Формула 1 след седем победи, шест полпозишъна и 15 подиума през сезона. Година по-късно сходни показатели в 18-те старта му носят втори триумф в надпреварата. И в двете кампании Алонсо взима почти двойно повече точки от съотборника си Джанкарло Фисикела, който на практика разполага със същия болид. Още едно потвърждение за таланта, който предизвиква Алонсо мания в родината на звездата.

Преди около десет години заради легендата централните улици на Овиедо са затворени, а 170 хиляди зрители заобикалят трасето, за да се насладят на демонстрация на феномена. От 2015-а пък в родния му град функционира музей за Фернандо Алонсо.

Още актуални новини от света на спорта четете на 7777.bg/news/sport

Естествено в този опасен спорт няма как да се мине без инциденти. Алонсо катастрофира на няколко пъти, но има късмета да се измъкне невредим. Най-фрапиращият случай е на пистата „Спа“, когато болид буквално прелита на метри от главата му. През 2003 г. в Бразилия пък Фернандо се забива в предпазната стена, но не само че успява да завърши състезанието, но и финишира трети. След финалната линия обаче не се качва на подиума да празнува, а отива спешно в местната болница.

През годините той е работил с различни съотборници. Цели четири сезона е в един тим с Фелипе Маса. Най-трудно се разбира с Люис Хамилтън, който по думите на Алонсо е фаворизиран от Макларън в началото на кариерата си. Думите му са подплатени с поне един факт – уж по грешка механиците слагат грешни гуми на Фернандо и така британецът печели състезание. В последствие пък Алонсо блокира съотборника си на една квалификация и му пречи да даде най-добро време. Раздялата е неизбежна. Редица анализатори твърдят, че испанецът винаги кара за силни отбори, но все избира неподходящия момент.

Днес Алонсо е милионер и един от най-известните спортисти по света, но преди да стане глобална икона, той е бил едно момче влюбено във високите скорости и което разбира от машини. Именно затова първата си работа започва още на 13 години – поправя картовете на другите деца срещу пари. Звездата не консумира никакъв алкохол, пие единствено вода. И нещо любопитно - на изпита за добиване на шофьорска книжка, получава само една забележка, но доста куриозна – кара твърде бавно.

Още актуални новини от света на спорта четете на 7777.bg/news/sport

Мнозина го наричат Магьосника Алонсо, защото наистина има някакво вълшебство в това да бъдеш най-младият пилот с полпозишън и с победа във Формула 1 до ерата на Себастиян Фетел, да завоюваш две световни титли, да победиш най-великия за всички времена Михаел Шумахер и то в директен спор за титлата… В Испания той е национален герой и суперзвезда. А състезанията за него вече не се простират единствено във Формула 1. От миналата година периодично участва в сериите Индикар, 24 часа на Льо Ман и в световния шампионат по издръжливост. Фернандо Алонсо - една икона, която винаги ще свети ярко.