УЧЕНИ: Астробиолозите Роналд Ормланд и Фелиша Улф-Саймън вземат проби от утайката на езерото Моно.

Научно изследване, финансирано от НАСА, промени фундаменталните знания от какво са изградени живите организми на Земята.
Астробиолози, които провеждат тестове в езерото Моно в Калифорния, откриха първия познат на планетата ни микроорганизъм, който може да живее и да се възпроизвежда чрез токсичния химикал арсен, се казва в съобщение на сайта на НАСА.

Бактерията е открита в утайка от езерото Моно в Източна Калифорния, което е известно с високото си съдържание на соли и арсен, пише сп. "Сайънс", цитирано от АФП, предаде БГНЕС.
Новооткритият микроорганизъм, щам GFAJ-1, е член на обща група от бактерии - Gammaproteobacteria.

В лабораторни условия учените сложили бактериите от езерото на диета от фосфор и арсен. Когато спряли фосфора и го заменили само с арсен, те продължили да растат и размножават. Арсенът е бил използван за производството на градивните елементи на нови GFAJ-1 клетки.

Откритието ще промени учебниците по биология и ще разшири търсенето на извънземен живот.

Определението за това какво е живот току-що се разшири, коментира Ед Вайлер от научния отдел на американската космическа агенция. Когато търсим нови форми на живот в нашата Слънчева система, трябва да мислим по-разширено, да очакваме живот какъвто не познаваме, добави той.

"Ние знаем, че някои микроорганизми дишат арсен, но открихме нещо съвсем ново - микроб, който е изграден от арсен. Ако има организъм тук на Земята, който може да прави толкова неочаквани неща, какво ли предстои да открием", коментира астробиологът Фелиша Улф-Саймън.

Въглеродът, азотът, водородът, кислородът, фосфорът и сярата са шестте градивни блока на познатите форми на живот на Земята. Фосфорът е част от химическата структура на ДНК и РНК. Арсенът, които по химичен състав е подобен на фосфора, е отровен за голяма част от организмите на Земята.