Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

В Европа и САЩ не държавата, а потребителите следят храните Еврокомисар Вера Йоурова и екипът й искат потребителите да са наясно кои са нелоялните фирми.

Организациите не се притесняват да обявяват некоректните фирми и да започват дела с тях

В повечето източноевропейски страни държавата е делегирала права на потребителските организации сами да избират подходите си спрямо некоректните фирми на пазара. В Словакия, Чехия, Словения тези формации директно посочват компаниите, които си позволяват да заблуждават клиентите си с евтини заместители или да им предлагат по-нискокачествени продукти в сравнение с аналозите в Западна Европа.

Системното публикуване на имената на фирми и анализи от лабораторни резултати се оказва, че има почти магически ефект върху компаниите. В повечето случаи те се оправдават с някакви разлики във вкусовете, но така или иначе

бързо коригират съставките

и продуктите си, за да не губят клиенти.

За разлика от Източна Европа у нас анонимността е гаранция, че абсурдната практика ще продължи. Причината е, че

държавата няма никакви санкции

срещу некоректните компании. Те не могат да бъдат обвинени в нищо, тъй като не използват забранени от закона съставки или вещества.

Единственият лост срещу тях е имената им да бъдат обявени и обществото да е наясно, че те заблуждават потребителите.

Така например неотдавна в САЩ бе казано, че

само 2-3 фирми

продават хранителни добавки, в които наистина има Омега-3 и 6, а в останалите над 98% те фигурират само на етикета. Това не само че пренареди пазара в полза на коректните, но се оказа и мощен тласък повечето компании да се впуснат в нови изследвания, за да предложат адекватни продукти.

Коментара ()

Вашият коментар