Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Путин не се вози на самолетите Ан - те катастрофират най-много ПРЕДПОЧИТАНИЕ: Владимир Путин лети най-често на борда на Ил-96-300, въпреки че на негово разположение са няколко други самолета и един хеликоптер.

Путин не се качва на фаталната машина, въпреки че специалният авиоотряд има 6 подобни в парка си

В доклад фирма предупредила “Саратовски авиолинии” за проблеми

Диспечерите 4 минути след удара: “Саратов 703! Отговори! Какво става с курса, Саратов 703? Тук Москва!”

594 катастрофи има в света с някогашната гордост на съветското самолетостроене Ан от 1946 г. досега. Данните са на холандската фондация “Сигурност на полета”. При последния трагичен инцидент на 11 февруари загинаха 71 души в курс от летище Домодедово в Москва към Орск.

Инцидентите с боинг за същия период са 360, а с еърбъс – 54, но броят на полетите е неизмерим. Американската машина е направила 7,745 млрд. излитания през 2016 г., френската – 478 млн., а за съветската липсват данни. Само украинската фирма "Антонов еърлайнс" е подала информация, че на година изпълнява 21 463 полета с Ан, но моделът се използва и от много други авиолинии.

Президентът Владимир Путин обаче не се качва на Ан, макар че Специалният полетен отряд “Русия”, аналог на българския "Авиоотряд 28", има в авиопарка си 6 броя Ан-148.

Това е втората по многобройност марка след Ил-96-300

- 10 броя. Именно на такъв самолет се придвижва държавният глава най-често, но също така лети на Ту-214, Ту-134, Як-40 и на хеликоптера МИ-8.

Общо грижещият се за превоза на първите мъже в Русия екипаж обслужва 64 апарата. Моделът Ан-148 е купен и от руските министерства на отбраната и на извънредните ситуации.

В Украйна само регионалните авиолинии Motor Sich Airlines и “Антонов еърлайнс” притежават такива самолети.

Интересното е, че най-големите авиокомпании в Русия - "Аерофлот", S7 и "Русия", също не возят пътници на борда на какъвто и да е вид Ан.

Предприятието "Антонов", което произвежда Ан от 1946 г., и чиито конструктори са изработили 16 модела в продължение на над 70 години, се намира в днешна Украйна. Но след разделянето на СССР Москва и Киев се разбират двигателите и други части да се произвеждат в Русия. След конфликта

заради Крим производството

е спряло

Въпреки това президентът на Украйна и част от регионалните авиокомпании все още използват такива самолети.

Станалите известни покрай катастрофата "Саратовски авиолинии" притежават 4 подобни аероплана. Доклад на авиокомпания "Русия", която преди време продала Ан-148 на "Саратовски авиолинии", съобщава за недостатъци на модела, пише порталът "Щорм". Той цитира представител на фирмата. Най-много проблеми създавала системата на управление на самолета и системата за интегриране на авиационната техника. Освен това имало неизправности в помощния агрегат, от строя излизали врати и люкове, които

не поддържали салона херметично затворен,

аварии имало и с крилата.

В доклада се прави извод, че експлоатационната надеждност на самолета не отговаря на заявеното и не може да осигури безопасността на полетите.

Около разбиването на Ан-148 има няколко неизяснени момента.

По данни на "Флайтрадар" той е бил във въздуха само 2 минути, преди да падне. А диспечерите не са го потърсили още 4 минути след това.

Според канала "Маш" в Телеграм, който цитира опитите на управляващите въздушното движение да се свържат с кабината на падналата вече машина, те просто са забравили за курса от Москва за Орск:

"Саратов 703! Отговори! Какво става с курса, Саратов 703? Тук Москва!"

Авиоексперти твърдят, че няма обяснение и защо аеропланът е лъкатушил нагоре-надолу. Първо той набрал 1800 метра височина, като в това време летял с 600 км в час. После изведнъж фаталният Ан-148 се спуснал до 1500 метра, но за кратко и отново се изкачил на 1800 метра надморска височина. След това явно пак е тръгнал да пада. Изчезнал от радарите, когато стигнал 900 метра.

Една от версиите твърди, че самолетът се е обледенил, но според цитирани в руските медии експерти поведението му е било различно. При покриване с лед аеропланът се накланя силно към едното крило, защото изгубва аеродинамичната си форма. При това положение пилотът трябвало да отблъсне от себе си руля, казват специалисти. Но това не се е случило.

Въпреки недоверието на авиоспецовете точно това твърдят тези, които са анализирали черните кутии.

Комисията на междуведомствения авиационен комитет по разследване на катастрофата излезе със съобщение след анализ на черните кутии. Според него

2 минути и 30 секунди след оттласкване

от 1300 метра се е развила особена ситуация, а приборите показвали скорост 465-470 километра в час. Тогава се появили разминавания в показанията на скоростта в приборите пред двамата пилоти.

"Предполага се, че причината са неверни данни за скоростта на полета на индикаторите на летците, което е било свързано с обледяване при изключени отоплителни системи", пише в съобщението на комисията.

Според друга версия е възможно двигателят да е отказал или да се е взривил, но според Следствения комитет на Русия самолетът се е разбил при удара в земята, а във въздуха е бил цял. Няма как да е имало експлозия на борда, при положение че

след първоначалното спадане самолетът

се е издигнал отново

Същото твърди пред "Взгляд" и Роман Гусаров, шеф на портала Avia.ru. Според него, ако двигателят не работи, машината няма да пикира надолу. Тя продължава полета, ако вторият двигател е в изправност. А пилотите не са съобщили за проблем.

По думите на експерта метеорологическите условия не са могли да повлияят на екипажа. Според информацията самолетът стремително е падал надолу. Капитанът не е подал сигнал, тоест полетът се е движил по план.

Няма обяснение защо скоростта е спаднала на 80 км в час, което може да се случи, ако екипажът е спал, пише "Взгляд".

Коментара ()

Вашият коментар