Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ИСТИНСКИ парадокс, но “затварящият колоната” с 10-ото място и огромната нула в класирането от три състезания екип на “Макларън-Хонда” записа най-големият медиен интерес миналата седмица. И това бе резултат не на класиранията на Фернандо Алонсо (19-и от 20 състезатели!) или Стофел Вандорн (18-и), а на прекрасно планираната и представена PR акция с участието на испанеца в американските серии Инди 500 и заместването му с Дженсън Бътън в старта на Монако (28 май).

При това се говори не за едно, а “за запазени състезания за Алонсо” в американския вариант на Ф1. Така най-после “Макларън” напипа вярната нота, макар тя за шефовете да е последната грижа в страдащия от “остра форма на моторна астма” бивш гранд на Ф1.

Единствено прослушваните радиокомуникации между бокса и пилота и това, че се излъчват пряко в телевизионния ефир, пречеше на Фернандо да ръси цветущи ругатни, с който се славят в област Астурия.

“Никога не съм се състезавал с по-малко мощност” - предаде в бокса испанецът, след като болиди, изоставащи на половин километър зад него в колоната, го подминаваха като малка гара на пистата Шакир в Бахрейн. После допълни:

“Правете каквото искате!” (всъщност “Вървете на майната си!”), когато от екипа го попитаха дали да променят стратегията.

Човек може единствено да си представя какво е казвал в бокса испанецът, след като дори и не успя да завърши. Пак. Три отпадания в три старта, това не е просто депресиращо, това е нещо много, много повече!

Добрите маниери са забравени – в бокса испанецът е ругаел така, че дори каталунските докери биха почервенели от срам.

Сега си представете какво ще се случва – а то е почти предсказуемо - на пистата Барселона (14 май), ако дотогава “Хонда” не направи новия мотор и вибрациите, които мъчат болидите на двамата пилоти, не бъдат оправени.

Подреждайки хронологично тези факти – три последователни отпадания, успешна акция в медиите (“Макларън” все пак иска поне да се говори за тима), отпуската за американската авантюра в Инди 500, абсолютно прецакана заради техниката втора квалификация в Бахрейн - и се появява слухът, че Алонсо вече е в листата на желаните от 2018 г. пилоти на френската конюшня.

Целта е испанецът да бъде запазен за Ф1. А кой ще е по-добър отбор от “Рено”, които му осигури и двете световни титли (2005 и 2006 г.)? Да, по-добрите ги има – новият лидер “Ферари” и старият диктатор “Мерцедес”. В тях обаче сега засега – няма място за испанеца. Току-виж на Алонсо му харесат янките и овалните трасета.

“Изобщо не е невъзможно - коментира Ентъни Паксмън за сайта “Глобъл” – американците знаят да ценят всеки ексшампион от Ф1”, а появилият се на “Шахир” Бани Екълстън само го допълва: “Бих казал да изчакате да завършат контрактите…”

И ако моделът “Макларън” се повтаря с натрапчивостта на кошмар, то в “Скудерия Ферари” се откриват не един, а някои модели, първият от които е, че в победата в Австралия не е имало нищо случайно. Както на “Албърт парк”, така и в пустинята “Ферари” не само изглежда, но и реално, макар и не с много, е по-бърз от германските болиди.

Така ли ще продължи двубоят за вечния Червен трон, който италианците по право имат най-много претенции? Предстои да видим веднага след руската GP

(30 април, Сочи), когато част от първите големи промени в болидите през сезона при германците и италианците трябва да са завършени за GP на Испания.

Да му мислят японците. За Щатите Алонсо е с гарантирана входна виза, но може да получи и работна отвъд Атлантика.