Учени са открили нова слънчева система със 7 планети, които изглеждат като Земята, и на 3 от тях може да има живот, съобщи НАСА. Планетите обикалят около звездата TRAPPIST-1 в съзвездие Водолей на 40 светлинни години от нас, предаде АП.

Поне 3 от откритите планети се намират в такава температурна зона, в която е най-подходящо да процъфти извънземен живот, заявиха изследователите от американската космическа агенция на пресконференция във Вашингтон. На тези екзопланети може да има гъста атмосфера и океани – още един признак, че е възможен живот.

Звездата, около която обикалят, е по-малка и по-хладна от Слънцето. Нарича се TRAPPIST-1 и е сравнително млада – когато нашето Слънце „остане без гориво” и слънчевата ни система престане да съществува, тя ще се намира все още в ранното си детство. Дори в момента в новооткритата система да няма живот, той може да се развие.

До този момент не е откривана друга слънчева система, в която да има толкова много подобни на Земята и скалисти планети, където може да има живот.

Възможно е скоро да открием доказателства за живот на планетите, обявиха сензационно учените. Британският астроном Крис Копъруийт от университета в Ливърпул, който е сред ръководителите на екипа, заяви: „Откриването на много скалисти планети с температури на повърхността, които позволяват да има вода в течно състояние, правят тази изумителна система една вълнуваща цел за търсене на извънземен живот в бъдеще.”

Звездата TRAPPIST-1 гори водорода толкова бавно, че може да съществува поне 10 трилиона години – над 700 пъти повече отколкото е съществувала Вселената досега. Това е достатъчно време, за да се развие живот, пише Игнас Снелен от обсерваторията Лайден в статия в сп. „Нейчър”, придружаваща обявяването на голямото откритие, цитиран от в. „Индипендънт”.