Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СЦЕНАРИЙ: Млад журналист се внедрява в джихадистка клетка, организираща кървав атентат в Париж.

СНИМКИ: PRETTY PICTURES
СЦЕНАРИЙ: Млад журналист се внедрява в джихадистка клетка, организираща кървав атентат в Париж. СНИМКИ: PRETTY PICTURES

Филм, създаден още в началото на годината, предрича атентатите в Париж. Премиерата на лентата Made in France е отложена още през януари заради нападението над "Шарли Ебдо".
Насрочена е нова дата - 18 ноември 2015 г. На 13-и обаче градът потъва в траур. Made in France е свален от програмата на киносалоните без уточнение дали някога изобщо ще види бял ден.
Гигантски автомат "Калашников" закрива Айфеловата кула. Това не е графика в знак на съпричастност с жертвите на жестоките атентати в Париж. А рекламен плакат, който се появява в метрото на френската столица на 12 ноември. Изображенията обаче са свалени само два дни по-късно, а разпространението на филма е отложено за неизяснен период.
"Заплахата идва отвътре", пише многозначително върху плаката. Надпис, който преди атентатите парижани са възприемали като преувеличен рекламен трик за привличане на зрители. Но днес
той ги жегва право
в сърцето
Режисьорът Никола Букриеф успява да създаде изключително вълнуваща лента, която обаче не е сигурно дали някога изобщо ще стигне до зрителите.
Made in France разказва за млад журналист от арабски произход, който се внедрява в крайна група от парижко предградие. Става близък с четирима младежи, които искат да създадат джихадистка клетка и да организират кървав атентат на Шан-з-Елизе.
Всъщност Букриеф започва работа по сценария по негови думи "още преди да знам за съществуването на "Ислямска държава". Той прави множество интервюта с младежи от предградията, консултира се с парижката полиция и през 2013 г. сценарият е завършен. Авторът обаче се затруднява да намери веднага финансиране.

ПРОРОЧЕСТВО: “Заплахата идва отвътре”, пише многозначително върху рекламния плакат на Made in France.
ПРОРОЧЕСТВО: “Заплахата идва отвътре”, пише многозначително върху рекламния плакат на Made in France.

Според неофициална информация първите продуценти, на които предлага сценария, го отказват не защото е жесток или им се струва провокативен. Напротив, те го определили като прекалено невероятен, преувеличен, дори безинтересен. Все пак M6 застават зад проекта и в края на октомври 2014 г. филмът е заснет.
Планира се премиера някъде през февруари - март. На 7 януари обаче след атентата срещу "Шарли Ебдо" разпространителите решават да се оттеглят от проекта и Made in France остава месеци наред без ясно бъдеще. Pretty Pictures поемат лентата, но решават да изчакат достатъчно време, за да отмине страхът на парижани.
"Може би са изчакали прекалено дълго!" - коментират днес потребители в социалните мрежи.
Лентата е преместена за ноември - с предпремиера на 4-ти и разпространение по кината от 18-и. Всъщност
филмът успява
да види публика
или, по-точно казано, ограничена публика успява да види филма - на фестивала в Пусан, Южна Корея, под името "В клетката", както и на предпремиера. На нея режисьорът позира с екипа и признава, че е доволен лентата най-накрая да достигне до зрителите.
Неговата цел е да покаже
колко объркано и изкривено е обществото, в което живеем,
и как понякога ние не си даваме сметка за нещата, които се случват в нашите родни градове.
До официалното разпространение по кината на 18 ноември остават броени дни. Но Made in France и този път е отложен. Заради жестоките атентати, толкова близки до сюжета на лентата. Черен пророк ли е Никола Букриеф? Въпреки че филмът става световноизвестен заради това злощастно съвпадение, разпространителите Pretty Pictures решават той да не бъде излъчван.
"В шок сме - подчертава шефът на компанията Джеймс Велез. - Смятаме, че в този момент този филм би бил прекалена провокация."

Кои други филми и книги описват предварително с поразителна точност трагедията в Париж, четете в печатното издание на в. "168 часа"