Български рали ас с покана за участие в Сагата Алпин
Единствената покана от всички 700, разпратени за тридневните тържества, наречени "Сагата Алпин" е до българина Илия Чубриков. Жестът е колкото френското признание за изключителните качества на българския пилот и приноса му в успехите на марката, толкова и заради това, че
България е единствената страна, произвеждала
"Рено" и "Алпин"
в годините, когато Бачето започва бляскавата си кариера точно с тези автомобили.
„Поканени са абсолютно всички, които са свързани със златните години на този автомобил - казва Чубриков. - Малко известно е, че именно Жан-Пиер Лимонден бе този, който бе най-тясно свързан с производството в Пловдив и представяше създателя на "Алпин А110" Жан Ределе."
Поканата за Чубриков обаче не е лична. Тя е и за възстановения напълно от него "Булгар-Рено Алпин А110", с който той се състезава и в рали Монте Карло при второто си участие в най-старото рали в историята на този спорт.
"Невъзможно беше да стигна дотам с "Алпин"-а - казва Чубриков, когото през януари близо 500 човека почетоха на 80-годишния юбилей. „Двувратата" берлина е с тесен кокпит и дори за млад човек 2388 километра езда биха били истинско изпитание, камо ли за Бачето, независимо от отличната физическа форма и непроменената му пилотска кондиция.
"Можех да го направя и с автовоз, но сумата излизаше над €5000", допълва легендата на българския автомобилен спорт. Точно поради тези причини Чубриков ще остане зрител, а не един от пилотите, които ще участват в съботното импровизирано рали на над 1000 автомобили „Алпин".
Точно от тези години е личното приятелство на Бачето и с Ределе, и с Лимонден, приятелство, което е базирано на професионализма на Чубриков и френското разбиране, че
добрият автомобил в България не би имал по-добра реклама
от спортните му успехи в ръцете на български състезател.
Точно осемте години след 1965 г., до окончателното прекратяване по поръка от Москва на произвежданите по френски лиценз три модела с представката "Булгар" - "Рено 8", "Рено 10" и "Рено-Алпин", са розовото детство на българския автомобилен спорт. Зад него ще стои световноизвестна марка, а двете ни дузини талантливи състезатели няма да се наложи да се избиват за всяка една внесена от СССР или Чехия спортна кола.
Днес върху пясъка на плажа на Ламанш край Диеп е завършено строителството на село, в което ще бъде устроена огромна експозиция с автомобили, макети, снимки и други експонати на култовата марка, проследяваща историята на "Алпин" - раждането и сглобяването на първата кола в завода.
Само
от спортния модел "А110"
са произведени 208 коли
(в тях не влизат различните модификации), една от които е карана от българина в рали "Монте Карло".
Най-четени
-
Криминален архив: Смъртта на Маймуняка поръчана от ВИС
Aтентатът срещу боса от бившата групировка ВИС Димитър Димитров-Маймуняка е поръчан от среди в самата групировка, която от няколко години е разпокъсана, съобщиха източници от МВР
-
Секретно 3-те фатални грешки на Георги Димитров
Критикува зверствата на Червената армия у нас, но бързо подвива опашка Сталин има сериозни мотиви да елиминира Георги Димитров - смята историкът Лъчезар Стоянов
-
Коментар №1 на седмицата: От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала
От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала. Тя е архитектурно копие на някогашната сграда на цирка в София. Построена е като дарение от България през 1966 г
-
Компроматите през 90-те - "партийната книжка" на Софиянски. Днес се борави с милиарди, болонки, контрабанда
През 90-те години върхът на предизборните компроматни битки беше "партийната книжка" на Стефан Софиянски. Днес вече се борави от една страна с милиарди лева/евро, но от друга с луксозни часовници
-
Детска радост от празни будки на паспортния контрол на летище София
Oops. Детска радост от празни будки на паспортния контрол на летище София. Даже чантата си с документи забрави на скенера. Да, мислихме навремето, че това ще се случи през 2009, а не през 2024