Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Колосална бройка от 352 мерцедеса и беемвета, 15 микробуса и един автобус е купило Народното събрание от 1993 г. до сега, показва проверка на "168 часа".
Средствата са осигурени от бюджета. В момента гаражът на парламента разполага със 147 возила, останалите са бракувани.
А Бундестагът на Германия - най-богатата страна от Европейския съюз, притежава едва две служебни лимузини и ползва услугите на транспортна фирма за още 40 коли за своите нужди. Това означава, че освен че колите им са почти 4 пъти по-малко, за наетите не се плащат застраховки, не се отделят средства за ремонти, нито за заплати на шофьорите. Явно германците пестят от бюджета си за разлика от българите.
Сумарно за удобствата на родните ни народни представители данъкоплатците са дали около 70 млн. лв. Тук се включват парите за купуване на служебни автомобили, микробуси, застраховки, бензин, поддръжка, ремонти и дори за гориво за личните коли на депутатите. Толкова горе-долу е годишният дефицит в Здравната каса за онколечение в последните 2-3 г. Само преди дни парламентът обяви поръчка за ремонт на 14 лимузини за 60 хиляди лева.
Вече няколко години шефовете на НЗОК обясняват, че не им достигат 70 милиона лв., за да осигурят по-евтини лекарства на раково болни.
Извън сметката от 70 млн. лв. има още разходи за луксозното пътуване на избраниците ни. Допълнително са плащани заплати на шофьорите от Националната служба за охрана, която си има отделен бюджет, а НСО от своя страна е купувала други автомобили, с които да вози председателите на Народното събрание.
По правилник те не ползват обикновени депутатски коли и даже през различните години са им се водили по две или три, като едната е основна, а другите - пилотни.
Голямото харчене започва през 1993 г. Дотогава парламентаристите са ползвали старите съветски волги и чайки. Първите 40 мерцедеса са купени през 1993 г. Заради голямата бройка германската компания направила отстъпка и ни ги продала не по 38 хиляди дойче марки, каквато била пазарната цена, а по 32 хиляди. Това значи, че първата покупка на депутатски мерцедеси е нахвърлила приблизително сегашни 1,3 млн. лв.
Договорът обаче е подписан, естествено, в полза на луксозното придвижване на депутатите. Според клаузите му мерцедесите трябва да бъдат върнати на германския концерн след 5 г. експлоатация и да бъдат заменени с други чрез доплащане. Така народните представители са смятали, че постоянно ще се возят на нови автомобили.

Какви други разходи правят депутатите ни, както и каква е ситуацията във Великобритания, четете в новия брой на в. "168 часа".